SAJ110 frequency divider chippies gezocht

Lynxxx

8 bit is de shit!
Ik ben momenteel een Elka Rhapsody 490 aan t opknappen die ik van een zeer vriendelijk forumlid :okdan: heb gekregen. Na het vervangen van de elco's in de voeding bleef de zekering er zowaar in zitten en geeft ie geluid.

Voor zover ik kan beoordelen zijn er twee frequency dividers niet helemaal lekker meer.

Wie o wie heeft er nog een paar goed werkende SAJ110s liggen?

SAJ110

SAJ110

Ik heb nog een tiental SAJ110's liggen.
Deze heb ik gekocht van J. Baars van het forum om mijn eigen Elka Rhapsody 490 te repareren.
Ik heb er € 6,- per stuk voor betaald en wat mij betreft mag je er een aantal voor dezelfde prijs exclusief eventuele verzendkosten overnemen. Daarnaast heb ik zelf ook nog een tiental SAJ110's uit een oud Crumar Panorgan gehaald; dus voorraad genoeg.
Als je in de buurt van Capelle aan den IJssel woont, mag je ook gewoon even langskomen met de Elka Rhapsody om de IC's stuk voor stuk te vervangen en te testen.
Als je weet welke noten stilvallen kan je via de schema's terugvinden op welk circuitboard de defecte SAJ's zitten.

Stuur maar even een pb-tje als je interesse hebt.
Vriendelijke groet,

Klaas.

Dank allemaal voor de reacties. Ik heb gisteren bijna alle elco's in de Elka vervangen (paar zijn nog onderweg per post). Daarna alle contacten nogmaals gereinigd met een fiberpen (naar aanleiding van topic van Hilltree). De voedingsspanning is nu weer netjes 27V. Bovendien doen alle toetsen 't weer en lijkt ook de sustain weer normaal te werken! Toch iets anders aan de hand dan gefrituurde SAJ110's blijkbaar. Mochten er alsnog dingen uitvallen dan meld ik me nog even :-) Tot zover dank voor de respons!

Hoi Lynxxx,

Gefeliciteerd dat de Elka Rhapsody weer helemaal goed werkt en er weer als nieuw uitziet.

Ik ben zeer benieuwd naar een paar geluidsopnames.

Verder heb ik ook nog even een reactie gepost op die andere Elka Rhapsody thread.

Back