mpc-60 upgrade (mpc-4000? )

barn

Detroit nerd
Ik wil denk ik mijn mpc-60 upgraden... niet omdat ik de 60 niet cool vind... maar hij is me net iets te ouderwets qua sequencing mogelijkheden...

Ik gebruik de mpc-60 eigenlijk voornamelijk voor midi-sequencing en wat drum-samples...

Qua sound weet ik dat andere modellen anders zullen gaan klinken...

Maar de dingen die ik echt mis aan de 60 is bijvoorbeeld pad-mutes... merk dat ik sneller on the fly dingen kan opnemen als ik die feature zou hebben. En wat nieuwerwetse opslagmogelijkheden zou ook wel welkom zijn.

Verder zijn 2 midi ins en 4 outs belangrijk...

Dus dan blijven er 2 modellen volgens mij over... de 2500 en de 4000...
Nu heb ik slechte verhalen gehoord over de 2500 qua sound.. en is de 4000 geen mpc-60 maar wel acceptabel qua geluid... dus ik neig naar de mpc4000

Zijn er dingen die ik over het hoofd zie? Of is dit wel een solide betoog... Ik dacht, ik houd het even tegen jullie aan...

Die heeft geen pad-mutes toch?

Dat lijkt me echt super-relaxt namelijk... dat ik met pads kanalen kan muten en dit ook kan opnemen...
ik ga er eigenlijk vanuit dat dit bij de 4000 kan...

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=98862

Volgens mij is de 2500 qua sound niet wezenlijk anders dan de 4000. Filters blijven kut, effecten ook, sequencer prettig, hogere resolutie dan de 1K en 2500 (960 ppq ipv 96 met de 2500), maar JJ is echt erg fijn. Zocht ook altijd een 4K, uiteindelijk een 1K gekocht en ik vraag me af of ik wel echt iets mis tov de 4K(behalve de midi i/o uiteraard). Groter scherm is nu te koop voor 1000 en 2500.

hmmz, begin ik toch weer te twijfelen...

Qua sound boeit het me niet echt denk ik... zal het alleen voor wat drums willen gebruiken... verder handel ik samples af met mijn asr-10 en octatrack... en de drums zal ik gewoon via tape ofzo de mpc inknallen voor een iets viezer geluid...

Uiteindelijk gaat het mij om de sequencer... daar vind ik de mpc-60 nu te erg in te kort schieten... (nu ik weer aan modern sequencen met de octatrack heb geroken)

Toch nog maar even nog naar de 2500 kijken...

Is dat pad-mute hiaat op een MPC-60 eigenlijk met een midi controller op te lossen? Geen pad-mutes is wel een gemis en ik wil nog wel eens zo'n MPC-60 hebben ooit.

Volgens mij kan je wel per track volume messages sturen? Geen idee of je het ook kan opnemen? En of je meerdere kanalen tegelijkertijd kan aansturen?

Op een ASR-X werkt dat prima namelijk. De vraag is wat de MPC ermee doet in geval van een nieuwe sequence instarten. Zit er overigens wel "pad-next sequence" op een MPC-60?

geen idee... weet wel dat er een next sequence knop op zit... maar of die vanaf een pad getriggerd kan worden???

gebruik hem lineair binnen 1 sequence eigenlijk altijd...

Back