M-Audio Delta hersolderen?

Kneelz

Reuzebonk
Ik heb een M-audio delta met breakout box die voor mij perfect is.
Helaas is sinds ongeveer een jaar de perfectie er een beetje af.

Af en toe valt aan 1 kant het geluid weg of is het niveau heel laag (in- en uitgangen).

Wanneer ik dan een keer hard instuur (bij een input), een keer aan de betreffende kabel rommel en/of met de impendance (in/output) rommel is het meestal weer een tijdje weg.

Ik heb hem een keer open gehad maar er is eigenlijk niets aan te zien, info op internet wees me op het vervangen van een aantal condensatoren die ik toen ook heb besteld maar nooit vervangen. Het lijkt me namelijk meer alsof de sockets gewoon geen goed contact maken of zoiets (dat had mijn es-1 namelijk ook en dat was na een keer hersolderen weer prima).

Iemand een idee of ervaring hiermee?

...Misschien verkeerd subforum, anders verplaats het maar...

Hey, dit probleem heb ik ook. Delta 1010 (break-outversie). Ook al eens open geschroefd en niks geks kunnen zien (oog is weliswaar vrij ongetraind :D). Werk al een tijd met een andere kaart maar ga dit topic maar eens goed volgen.

Ik heb op internet toentertijd iets gevonden met betrekking tot een aantal condensatoren maar ik denk niet dat dit het probleem zal verhelpen. Zoals ik al zei lijkt het probleem exact hetzelfde als met mijn ES-1 en na het voorzien van een nieuwe soldeer verbinding was die weer helemaal top.

Ik wacht nog even af en anders ga ik deze winter maar eens beginnen met het opnieuw solderen en als dat niets wordt het vervangen van de voorgestelde condensatoren (moet ik alleen die info even terugvinden). Keep you informed...!

...en mijn oog is trouwens ook ongetraind...

Die I/O Jacks zitten op een PCB inderdaad (surfacemount), evenals de impendantieswitches +4/-10. Die laatste verdenk ik eigenlijk nog het meeste.

Ik zal me er zo spoedig mogelijk eens aan wagen... Bedankt alvast!

Zo... toch kloteweer dus ik was nog even in de weer... met een beetje soldeer.

Heb de jacks en schakelaars I/O's gedaan dus de komende tijd maar eens even beluisteren of het nu wel allemaal stabiel is.

Nou ja, meteen na het aansluiten was er gelijk al gedonder. Dat was maar heel even, nadat ik de kabel een keer heen en weer deed heb ik tot nu toe geen problemen meer gehad. Maar ik ga er vanuit dat dit toch niet de oplossing is (in mijn geval). Als ik wat meer tijd heb (en het probleem terugkomt) zal ik eens een volgende poging doen... maar 909 bassdrum kits gaan helaas toch voor vrees ik.

Back