Welke sample CDs met drumsounds/loops worden meest gebruikt in dance/trance songs?!

Dance123

Ingeburgerd
Welke sample CDs met drumsounds/loops worden meest gebruikt in dance/trance songs?!

Hoi,

Kan iemand mij zeggen welke sample CDs het meest gebruikt worden door dance/trance artiesten zoals Svenson & Gielen, Above & Beyond, etc.. voor drumsounds en drumloops, omdat de meeste synths niet echt goeie drumsounds hebben?! Goeie drumloops met eventueel na elke loop de aparte sounds of variaties van de loops zou ook heel nuttig zijn!

PS: heeft iemand soms die typische "snaredrum-sound" (het is meer een soort van "splash") die je hoort in de Above & Beyond remix van Madonna's "What it feels like for a girl" (is de versie die ook in de videoclip gebruikt werd!) of kan je me zeggen op welke sampleCD die staat. Ik ben er al een tijdje op zoek naar!

Alvast bedankt voor alle goeie feedback!

Mike.

Origineel geplaatst door 6 trak
- sample cd's... en waar vinden deze samples hun oorsprong? pcies! ook ooit gemaakt door iemand...
- als je echt origineel wilt zijn maak je je drumsamples zelf...
- en nee, ik zou niet weten welke cd...

Idd, alles zelf maken.
Heb me zopas weer laten flikkeren door zo'n NO KICK loop cd aan te schaffen om uiteindelijk uit te komen met een zelfgemaakte loop in een nieuwe track omdat het aanbod van loops op zo'n cd's veel te miniem is en men de zaak niet onder controle heeft in de puurste zin van het kunstwerk maken.
Ik koop nog wel ooit sample cd's maar dan zullen het collecties zijn met strijkers of andere specialiteiten....
Die losse drumssample cd's kan je wel goed gebruiken als beginner en dan is "dance megadrums" en "house party" van best service niet slecht. Maar bij best service hebben ze nog een hoop andere waar krak dezlfde rommel opstaat, allen wat anders gerangschikt etc etc etc....

Tsja, soms wil ik niet orgineel zijn en gewoon sample CD's gebruiken hoor.
En dat andere mensen zich aan storen zal me eerlijk gezegd weinig uitmaken.

Die no kick en dance mega drums zijn idd wel OK.

XXL large zit misschien ook wel wat leuks tussen.
Eigenlijk erg irritant dat je in .nl moeilijk naar een zaak van alles en nog wat kunt uitproberen.
Dan is wellicht 2e hands kopen ook een optie. Als je dan een miskoop doet dan kun je het weer doorverkopen. :)

[zeikmode] :smeris: Doorverkopen schijnt volgens de meeste licenieovereenkomsten die op dergelijke CD's staan vaak niet te mogen ... Wellicht dat er (veel) uitzonderingen zijn hoor :geslaagd: [/zeikmode]

Ik heb zelf de SoundScan 11: Drums budget sample-CD en kan niet zeggen dat het echt een aanrader is :bekdicht: , hoewel ik er toch wel bruikbare dingen vanaf haal en destijds goedkoop te krijgen was.

Zelf maken is makkelijk gezegd vind ik. Dus jullie hebben allemaal een drumstel thuis staan voor echte drumgeluiden?
dacht het niet, die zal je van een CD moeten plukken want die in drumcomp's en synth's vind ik echt :r

Of je moet helemaal moeilijk een drumstel op gaan nemen en een drummer vinden die je loops in wil spelen. Dat is het beste. Maar soms is zo'n loopje (gefilterd e.d.) van zo'n cd net genoeg om je beat compleet te maken die je met je eigen gear hebt gemaakt.

Een mooie loop als variatie in je track dat vind ik wel kunnen. Maar je hebt ook sample cd's waar gewoon hele tracks op voorgekauwd staan inclusief de breaks... :confused: Als je dat gebruikt voor een track dan ben je zielig bezig en non-creatief..

Arv

ik ken Jono van above&beyond, en toen ie met die remix voor madonna bezig was gebruikte ie veel reaktor....maar wat ik me kan herinneren gebruikte ie vooral samples gewoon van vinyl geripped voor z'n drums.... hij heeft ook een teklab sample-CD voor de A3000 gemaakt waar de nodige goede drumkits op te vinden zijn...

Olaf

Met een aantal van de nieuwere dance-sampel cd's kun je een tijd lang vooruit.

Het verhaal van 'ik maak m'n eigen loops' vind ik cliché...
Als ik dat (weer) tegen kom moet ik denken aan iemand die op zoek is naar waardering en dat op deze manier doet door te vertellen dat 'hij' zijn eigen loops maakt (geweldig!) of het is een 'principiele' producer die met zijn uitkering in een alternatief caféetje zich een miskent talent zit te voelen en te balen dat hij maar niet aan de bak komt maar... hij maakt wel z'n eigen loops!

Je oren vertellen je wat je wilt gebruiken.
Past een hele loop perfect onder je track, doen.
Heb je een stukje van de ene loop nodig en een stukje van een andere, doen.
Je kan ook loops knippen (met bv Recycle) en dan de hihat bijvoorbeeld vervangen voor een andere of van verschillende loops enkele sounds gebruiken om weer een nieuwe loop te maken. Ook de groove van een loop 'pikken' kan heel goed wanneer je hem knipt en er een midifile van maakt bijvoorbeeld.
Er zijn manieren te over om beats te maken.

Bottem line is; Het doet er niet toe hoe je je beats maakt, als ze maar passen onder je track en tezamen klinken als een klok! Dat heet produceren.
Als je een aantal goede sampel cd's hebt met loops, losse hits en ook wat apartere percussie sounds dan ben je voorlopig wel even zoet.
Gewoon knippen en plakken totdat je hebt wat je zoekt, en vergeet je plugins niet!

gr. Tom;)

Origineel geplaatst door Tom Thomas

Het verhaal van 'ik maak m'n eigen loops' vind ik cliché...
Als ik dat (weer) tegen kom moet ik denken aan iemand die op zoek is naar waardering en dat op deze manier doet door te vertellen dat 'hij' zijn eigen loops maakt (geweldig!) of het is een 'principiele' producer die met zijn uitkering in een alternatief caféetje zich een miskent talent zit te voelen en te balen dat hij maar niet aan de bak komt maar... hij maakt wel z'n eigen loops!

Yo! Eindelijk, ik dacht dat ik de enige was die zo dacht. Zo schijnt ook iedereen GEEN PRESETS uit synthesizers te gebruiken. Nee, iedereen gaat zelf zijn eigen synthesizer programmeren! Yeah right! :gaap:

Maar hier een lijstje met sample cd's die ik ken (of wel eens gehoord heb) welke volgens mij (mijn mening dus, ik herhaal het nog maar een keer) de moeite waard zijn:

Afdeling dance loops:

Abstract Hiphop - E-lab
BT Breakz From The Nu Skool - East West (categorie verfrissend)
Dance Mega Disco-House - Best Service
Norman Cook-Skip to my loops - AMG (categorie Old skool breaks)
XTc Files Of House “X-Files” E-lab
XX-Large No Kick I - Best Service
XX-Large No Kick II - Best Service
Black II Black 1 - AMG
Dance Mega Add-on Best Service
Dance Mega Drums (beide: 1 & 2) - Best Service (Sounds)
Dance Mega Hip hop/Electro - Best Service
Dance Mega House/Dance - Best Service
Dance Mega Jungle/Rave - Best Service
Houseworx - Uberschall
Jam Box - Uberschall
Real Mega Different - Best Service
Real Mega Drums - Best Service
Real Mega Rythm - Best Service
X-Static Goldmine (hele serie) - E-lab
XX-Large Classic Drumloops - Best Service
XX-Large Club Edition (hele serie) - Best Service
XX-Large Extreme (hele serie) - Best Service
XX-Large The Killer 1 & 2 - Beste Service

Afdeling drumsounds:

Bob Clearmountain Drums (beide 1&2) - East West
Double Platinum Drums - Spectrasonics

Afdeling "echt op een drumstel gespeelde" loops

Burning Grooves - Spectrasonics
Retrofunk - Spectrasonics
Skippy Noise Box - Spectrasonics
Stark Raving Beats - Spectrasonics

Ik hoop dat ik je niet overvoerd heb met titels, maar je kan er allicht een paar uitchecken.

Origineel geplaatst door fuse
Eigenlijk erg irritant dat je in .nl moeilijk naar een zaak van alles en nog wat kunt uitproberen.
Dan is wellicht 2e hands kopen ook een optie. Als je dan een miskoop doet dan kun je het weer doorverkopen. :)

Er zijn in Nederland diverse zaken waar een 'Sample Terminal' staat. Een computer met een database van alle beschikbare sample cd's die je allemaal kunt beluisteren. Ikzelf ga regelmatig bij Morel Muziek luisteren, daar hebben ze zo'n ding van Best Service staan. Bovendien hebben ze er ook redelijk wat op voorraad en kun je ook bv Stylus en dergelijke uitproberen. (Stylus is overigens een aanrader!)

Sample cd's doorverkopen mag niet. Dus eigenlijk bestaat er geen 2e hands sample cd markt (ehh... niet op markplaats kijken).

Origineel geplaatst door Inflexus
Sample cd's doorverkopen mag niet. Dus eigenlijk bestaat er geen 2e hands sample cd markt (ehh... niet op markplaats kijken).

Het is eigenlijk niet te controleren wat betreft sample CD's als je ze 2dehands koopt en er de aankoopbon erbij krijgt is er geen enkel probleem lijkt mij.

Maar heb vandaag de Stylus aangeschaft en wat is dat een lekker ding zeg !!
Drums en Percussie genoeg voor de komende jaren TOPPER!!:okdan:

:
Kijk eens naar Stylus van Spectrasonics, ben je in een klap klaar

Klopt! Makkelijk en snel zodat je meer tijd hebt om muziek te maken.
En idd, het kost wat en je moet veel RAM hebben maar dan heb je ook meteen 3 gig aan drum-loops.
Je kunt van die loops ook wavs maken en vevolgens daamee verder stoeien. De mogenlijkheden zijn dan bijna onbeperkt!

Ik kan wel een ftp open gooien om het een ander aan sample cds met elkaar uit te wisselen. 8o)

Ownee, dat mag niet van de :smeris:

;)

Back