Cubase 7 ervaringen topic

Kan je met Cubase 7 ook undo'en als je een parameter van een VST effect of instrument hebt getweakt?

Fijn dat we straks eindelijk met 1 klik onze plugins mogen openen... :)

Weet iemand of het mogelijk is om je in- / outputs en hardware FX bus settings te saven in een template ofzo?

Mijn TAscam FW1884 geeft soms wat problemen met afsluiten van windows 7 waardoor ik een blauw scherm krijg.
Cubase dumpt dan al zijn setting als ik hem de keer daarop opstart, kiest een andere asio driver.
Als ik dan weer switch naar de FW1884 driver dan moet ik al mn in en outputs opnieuw instellen maar ook de control functie (mackie HUI).

Soms is bijvoorbeeld ook spdif kanaal 2 ineens niet meer toegewezen.. heel vaag.
Daarbij gaan de faders van de tascam automatisch naar beneden bij het afsluiten van cubase, de panning settings op mn mixer gaan ook allemaal naar links, super vaag probleem!

Iemand daar ervaring mee of kan iemand iets nuttigs hierover zeggen?
Het gaat overigens om cubase 7

met 7.06 wordt het zo langzamerhand wat :D
moet zeggen dat C7 op Win8 wel super stabiel draait, heb sinds win8 géén BSOD meer gehad, zelfs geen bevroren cubase welke in windows zonder bluescreen via de taskmanager moest worden beeindigd. echt helemaal niets, noppers. draait echt superstabiel

Dus je kunt in C7 wel je external fx patch opslaan? Dat zou een ongelofelijke vooruitgang zijn. Het is nog onbegrijpelijker dat dat voorheen nooit kon, maar dat ter zijde...

een patch zou ik het niet willen noemen, het is meer een recall van je studio settings en external instrument en external FX mappings maken daar onderdeel van uit.

Hm. Nog steeds geen vooruitgang dus. Blijf het raar vinden: Je input patch kun je saven, je output patch kun je saven, maar je external fx patches niet. En laat dat nou juist bij mij een hele grote patch zijn...

Ik wacht nog wel ff tot Cubase 10 ofzo.. hahhaha

Back