Cubase 7 ervaringen topic

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Gisteren Cubase 7 binnen gekregen. Ik ben niet impressed.
De goodies zijn allemaal leuk en zo, maar de interface is TOTAAL vernaggelt
Als eerste de mixer, de kleurstelling is belachelijk, inserts en sends zijn niet meer te lezen, je moet de mixer opblazen tot teletubbie niveau met de G & H knoppen om iets te kunnen zien, veels te veel screen estate gaat verloren aan lege grijze vlakken. Tevens is de mixer EXTREEM traag, waar C6.5 gewoon nog point en click was met een very tactile feel, voelt het nu of je door onderwaterschermen zit heen te worstelen, werkelijk ALLES in tot ergenis geanimeerd, menu's die openvouwen etc.
Tevens is het nieuwe kleurschema in Cubase zelf WAARDELOOS. in de pianoroll heeft de grid nagenoeg dezelfde kleur als de achtergrond

Ook lijkt het alsof C7 minder gestoken scherp op het scherm staat. Door de reziseable interface, krijg je een beetje het NI TRAKTOR gevoel op full screen, softwarematige resolutie ipv een scherp gestoken beeld
Ik heb een SandyBridge Core i7 op 3.8Gh met 16gb en een Ati 59xx kaart. Maar qua schermperformance op m'n 30" (2560 * 1600) draait C7 echt als een drol
Het voelt sluggish, onnodig traag en geanimeerd, ik wil m'n C6 interface terug.

Als laaste is de channelstrip wel leuk, maar ook weer niet ergonomisch, voor je het weet zit je zelfs met 1600 pixels ruimte verticaal al weer te scrollen. Het idee van een proberen een SSL Mixer op je scherm te bouwen is in mij optiek dan ook epic fail. Als ik een speelgoed mixer op m'n scherm wilde dan had ik wel reason genomen. Ik ga terug naar 6.5 en wacht de updates af!

Zo! Dat lucht op! Cubase 7? Totale DECEPTIE!

Niet best. Als je dan bijvoorbeeld de mixer van Reaper neem, die is nagenoeg perfect, ziet er goed uit en vreet geen cpu. Sowieso raar dat Steinberg dat ook niet biedt, werken met skins etc.

Gecondoleerd Raphie en bedankt voor de op offering. Ik bekijk net de demo en het is inderdaad één dikke klomp stroop die mixer, daar kun je toch niet mee mixen ??? Wat een gekken daar bij Steinberg

Dat klinkt niet best...

Valt wel mee. Het klinkt gewoon heel erg ongenuanceerd om na een paar uur spelen zo geëmotioneerd los te gaan. Niet dat voor mij automatisch alles goed is wat Steinberg maakt hoor, dat niet. Maar deze nieuwe mixer is zo rigoureus veranderd dat iedereen die er mee gaat werken zichzelf minimaal een week of twee moet gunnen om er aan te kunnen wennen voor dat iets "epic fail" genoemd moet worden.

idd, vind zelf dat er juist meer overzicht is, helemaal qua sends en plugins etc. Ik merk weinig van dat trage. Het grote punt is dat het nieuw is dus én leren hoe dat ding werk én kinderziektes.

lekker kort door de bocht 'cubase 7 totale deceptie' alsof alles niet goed is... :/

Aai aai, ik had eigenlijk gehoopt op juist betere scherm-efficiency. Kijkend naar Studio One, is om jaloers van te worden. Er wordt daar zo goed met scherm 'estate' zoals jij het noemt, omgegaan. Super slim.

Met de nieuwe scalable mixer dacht ik, dat het Steinbergs antwoord voor beter benutten van het scherm.

Ik irriteer me steeds meer dat ik op 2x 1920x1080 continu loop te schuiven en zoeken...

idd, vind zelf dat er juist meer overzicht is, helemaal qua sends en plugins etc. Ik merk weinig van dat trage. Het grote punt is dat het nieuw is dus én leren hoe dat ding werk én kinderziektes.

lekker kort door de bocht 'cubase 7 totale deceptie' alsof alles niet goed is... :/
het is traag...... in C6 klik en scherm staat er, hier een paar m/s voordat er een geanimeerd scherm naar beneden rolt, klik om op te vouwen, weer een paar ms..
lijkt erop dat voor iedere poep en scheet in de mixer cubase moet nadenken. voor mij een dealbreaker en onwerkbaar, net alsof je web pagina's aan het surfen bent....

zet de mixer faders eens op hetzelfde formaat als C6, insert en send boxes onleesbaar op 2560 * 1600
zet de insert en send boxes eens op c6 formaat en je hebt Teletubbie mixer sliders
probeer eens een andere inseet te kiezen, je hebt exact 10 pixels om te klikken voor de fold down, klik je ernaast dan heb je je gain slider op maximaal gezet... echt ergonomie van lik m'n vestje....
snel point en click door de mixer heen racen is er niet meer bij, dat is een dealbreaker
dit heeft geen reet van doen met "wennen" de GUI is vernaggelt......

gridlines in de pianorol, 1 tint donkerder dan de achtergrond... te idioot voor woorden...

Bedankt voor het delen van je ervaring met Cubase 7, Raphie.
Ik heb ook een hekel aan vertragingen, dus ik blijf ook bij Cubase 6.5...

Gisteren Cubase 7 binnen gekregen. Ik ben niet impressed.
De goodies zijn allemaal leuk en zo, maar de interface is TOTAAL vernaggelt
Als eerste de mixer, de kleurstelling is belachelijk, inserts en sends zijn niet meer te lezen, je moet de mixer opblazen tot teletubbie niveau met de G & H knoppen om iets te kunnen zien, veels te veel screen estate gaat verloren aan lege grijze vlakken. Tevens is de mixer EXTREEM traag, waar C6.5 gewoon nog point en click was met een very tactile feel, voelt het nu of je door onderwaterschermen zit heen te worstelen, werkelijk ALLES in tot ergenis geanimeerd, menu's die openvouwen etc.
Tevens is het nieuwe kleurschema in Cubase zelf WAARDELOOS. in de pianoroll heeft de grid nagenoeg dezelfde kleur als de achtergrond

Ook lijkt het alsof C7 minder gestoken scherp op het scherm staat. Door de reziseable interface, krijg je een beetje het NI TRAKTOR gevoel op full screen, softwarematige resolutie ipv een scherp gestoken beeld
Ik heb een SandyBridge Core i7 op 3.8Gh met 16gb en een Ati 59xx kaart. Maar qua schermperformance op m'n 30" (2560 * 1600) draait C7 echt als een drol
Het voelt sluggish, onnodig traag en geanimeerd, ik wil m'n C6 interface terug.

Als laaste is de channelstrip wel leuk, maar ook weer niet ergonomisch, voor je het weet zit je zelfs met 1600 pixels ruimte verticaal al weer te scrollen. Het idee van een proberen een SSL Mixer op je scherm te bouwen is in mij optiek dan ook epic fail. Als ik een speelgoed mixer op m'n scherm wilde dan had ik wel reason genomen. Ik ga terug naar 6.5 en wacht de updates af!

Zo! Dat lucht op! Cubase 7? Totale DECEPTIE!

Hahahahahahaha. Zo.

hehehe ja, die raphie kan echt omgaan met veranderingen :D :D :D

ik kan nu helemaal niet meer wachten tot mijn cubase 7 binnen is :), ik lees bijna alleen maar positieve dingen, animaties, resizing een modern kleuren schema hehehe, lijkt me geweldig :okdan:

Het is niet de verandering, de look op zich had best mooi kunnen zijn, maar de executie zuigt diep
Cubase voelt nu als een iPad app, maar dan zonder touchscreen, dus net zo laggy. de tactile feel van 6 is totoaal verdwenen

Raphie die traagheid van de windows/schermpies die je beschrijft, zou dat misschien iets met de combi W8 - Cubase 7 te maken kunnen hebben? (drivers videokaart?)
cubase 6.5 en alle andere apps doen het prima
cubase voelt nu als een ipad iphone app

als dat echt zo is, dan zou ik echt enorm blij zijn. Dat betekent dat cubase eindelijk de stap van die vreselijke ouderwetse 2005 interface naar de moderne tijd heeft gemaakt. Apps op mijn ipad 3 lopen super soepel, dus zo'n interface in cubase zou ik zelf alleen maar toejuichen.

maar goed, ik heb de versie nog niet, dus wie weet is het inderdaad wel zo dramatisch als jij hier verkondigt, maar ik verwacht op basis van wat je nu allemaal zegt dat ik het wel heel gaaf vindt. Eindelijk kan ik dan mijn touchscreen gebruiken met de cubase mixer, dat was in die oude interface met die 2005 kleine knopjes gewoon onmogelijk.

cubase 6.5 en alle andere apps doen het prima

Begrijp het geen je beschrijft. Kan me alleen bijna niet voorstellen dat Steinberg dat zo de deur uit zou durven sturen. Je PC is hartstikke krachtig, die kan imho dus zeker niet de bottleneck zijn.

Blijft over; W8 of programmering door Steinberg... al van meer mensen deze klachten gehoord misschien?

lol, de teletubbie faders gaat wel lukken voor de rest zal je een stylus op je iPad nodig hebben :D
dus jij vind iPad screen performance acceptabel? een DAW dat reageert als een touchscreen vind ik niet acceptabel

Back