Korg MS2000 ontstemd

phochos

Berliner School Artist
Als mijn Korg MS2000 een minuut of tien aanstaat, krijg ik allerlei vreemde geluiden uit hem. Als ik hem dan uitzet en weer aanzet, zijn die geluiden weg, maar na een minuut of tien klinkt hij opnieuw 'ontstemd'. Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn. In eerste instantie dacht ik dat een ander apparaat misschien op hem stoorde, maar dat is het helaas niet.:halleluja

Korg MS2000

Korg MS2000

Origineel geplaatst door Googol
Heb je die ontstemde geluiden in al je patchs zitten?
En blijven je noten hangen?

De noten blijven niet hangen, de ontstemmingen zitten wel in verschillende presets. Als je dan naar een andere preset gaat, is de ontstemming weer weg, maar na verloop van tijd zijn ze weer terug.

Kijk, dat is nou een goede VA synth. Ze hebben hem zo geprogrameerd dat hij dat hij net als een echte analoge bak na een tijd ontstemt. 8o)

Nee sorry Phochos, ik zou niet weten waar het aan kan liggen.

Misschien dat je een wat ouder OS hebt waar nog bugs in zitten en is upgraden een optie?

Wellicht dat de hardware niet helemaal jofel is. En als het nog in de garantie valt dan zou ik het zeker daarop spelen. Dan kunnen zij het voor je oplossen mogelijk. Zeker bij je dealer langs of een emailtje naar korg.nl of korg.com of zo.

misschien moet ge gewoon uwen pitchbender eens checken
ik had bij mijn synth (geen ms-2000) ook sporadische de-tuning, maar na lang zoeken, bleek het simpel weg dat stom hendeltje te zijn dat zot werd, het had zelfs de kuren ommaandenlang gewoon te doen, maar tekens wanneer iik eens wou optreden, alles te verpesten

MS2000

MS2000

Origineel geplaatst door Niels
Ik denk niet dat Jos de Korg nog heeft.

Helemaal geliijk, de Korg MS2000 is reeds verkocht, krijg nu wel zijn kleinere broer (weer) binnen, de Microkorg, omdat ik toch een vocoder mis.:engel:

Inderdaad

Inderdaad

Origineel geplaatst door Nolet
De MS2000 heeft toch een vocoder?

Hij heeft inderdaad een vocoder, vooral gemakkelijk als deze het vrijwel niet meer doet. En om hem te maken werd het me een beetje te duur, daarom heb ik hem ingeruild. De microkorg die ik nu binnen krijg is tenminte ook wat kleiner en gemakkelijker in gebruik en de vocoder is beter t.o.v. de MS2000.

Origineel geplaatst door phochos
..en de vocoder is beter t.o.v. de MS2000.

O ja??? Gaaf! Ik vond de voc in de MS al goed (zat)! Toch maar eens erbij halen..! :{

Back