Yamaha DX7IID of DX7IIFD gezocht

Status
Please reply by conversation.
Tja, ik werk zelf met DX Manager en sla al m'n patches op m'n harde schijf op. Ik moet er niet aan denken om op mijn DX7 zelf te moeten gaan programmeren, of beperkt te worden door de beperkte opslagruimte aldaar. Die cartridge heb je echt niet nodig hoor. Dan moet het er trouwens nog eentje zijn waar op geschreven kan worden ook, niet eentje met van die ingeprogrammerde Mariah Carey geluiden.

Ik hou niet zo van "opties" die niet gevuld zijn, dan zit daar zo'n leeg vakje leeg te zijn.
Ingeprogrammeerde geluiden mogen ook, altijd leuk iets extra's te hebben. Zolang er maar in het vakje zit wat er in hoort te zitten ben ik tevreden.
Nog steeds op zoek, ik heb wel een aanbod gehad, maar te ver weg.

Dat exemplaar in Amsterdam was wel een uitstekende koop voor 300 of minder. Type II wordt naar mijn idee gewoon niet zoveel aangeboden, dus prijzen liggen eerder rond 300 dan rond 200 euro. Maar dat kan ook afhangen van de timing natuurlijk ... Ik heb zelf een exemplaar gekocht voor 275 (IID) maar die moest goed schoongemaakt worden en de drukknoppen/switches zijn niet meer helemaal jofel (switches is goed aan te komen maar je moet er de tijd/ skills voor hebben of een reparateur inschakelen die al snel 100 euro rekent...). Voor het editen heb je inderdaad meer aan de DX manager, gaat allemaal een stuk sneller en is lekker overzichtelijk. Ook als je geluiden van het internet wil beluisteren/ selecteren voor in je DX gaat een stuk makkelijker en sneller: met de cursor door de geluidsbankjes en meteen de goeie sounds 'copy/ paste' in je eigen voice bank plakken : )
Die RAM cartridge (zelf geluiden op te zetten) is wel een aanrader, tenminste als je 2x32 geluiden wat beperkt vindt om in de synt te hebben (met die RAM kaart heb je toch mooi 64 patches plus 32 combis extra erin zitten). Succes met de zocktocht!

Als de post een beetje meewerkt heb ik deze week nog een prachtexemplaar in huis van een Synthforum lid.
Het is de FD-versie, maar zonder cartridge, dus ga je de fabriekspatches overschrijven.

Toevalligheidje: ik heb gisteren een video geupload van Wedden Dat!? uit 1990 en daar speelt een artiest op een Yamaha DJXIIFD (ok, hij is niet aangesloten :P ).

Dus nu nog een cartridge vinden voor een normale prijs.

Status
Please reply by conversation.
Back