[waldorf pulse] verschillende versies?

SpaceAgent202

Sinds 2001
zomaar een vraagje hoor,

maar ik zie weleens foto's op internet van waldorf pulse (zie ook zoe 's te-koop-draadje)

en het valt me op dat:

op de ene helft van de foto's heeft de pulse een oranje display, en 6 grijze knoppen;
op de andere helft heeft de pulse een groen display, en 1 rode, en 5 grijze knoppen.

is dit het verschil tussen de pulse+ en de gewone pule?
of waarom zijn deze verschillen er? :) het valt me op maar kan het antwoord niet vinden.

1

Attachments

• pulse1.jpg
    pulse1.jpg
    15,3 KB · Bekeken: 82
De Pulse en de Pulse + hebben uit de fabriek allemaal een rode knop aan de linker kant.Het verschil tussen de + is audio inp. en cv/gate.Verder zijn de front platen iets anders boven het Pulse logo staat er een + en bij GLB op de front plaat zijn ook een paar dingen anders.

maar waarom hebben sommige pulsjes dan 6 grijze knoppen? als alles uit de fabriek 1 rode en 5 grijze knoppen heeft?

je, hebt gelijk foutje de kale pulse heeft geen rode knop.Ik dacht dat m,n maat z,n pulse ook een rode had.Btw die rode knop draait stroever als de grijze.

Laatst gewijzigd:
ik heb zelf een gewone kale pulse.
wel mét rode knop dus.
alle knoppen draaien gelijk voor het gevoel.

Gewoon een kwestie van nieuwe of oude versie.
Zo zijn er ook o.a. verschillende versies van de Waldorf XT (knoppen/kleur) en de Q (kanarie/blauw-goud-hout/blauuuuuuwww).

Back