[Acid-achtig brouwseltje] Seeker

Hooihuis

Acta est fabula
Weer eens een trackje gemaakt.... ben zelf niet heel erg tevreden maar gul als ik ben, deel ik hem toch :)

goeie achtergrondmuziek voor een futuristische game.

Maar er is niets prominents aan deze track. Het gaat je zo voorbij, zonder enige herinnering.
Niets waarvan je zegt "kijk, daarom wil ik die track nog eens opnieuw horen".

Maar dat is tegelijk een opmerking voor vele tracks die hier gepost worden.

Het kabbelt inderdaad wel een beetje voort ja....al moet ik zeggen dat dit bij veel acid tracks het geval is. Maar een echte spanningsboog zit er niet in, als je dat bedoelt te zeggen. Daar zal ik toch nog eens aan moeten schaven, in een andere track dan weer :)

Bedankt voor het luisteren in ieder geval :okdan:

ik vind hem dus gewoon erg vet, mag dat?

krijg er een beetje hawtin gevoelens bij...lekker!

ik vind hem dus gewoon erg vet, mag dat?

krijg er een beetje hawtin gevoelens bij...lekker!

Kijk, zulke complimenten geven mij dan weer de moed om verder te gaan :D

Het is een beetje jammer dat de 808 basdrum niet doorkomt over computerspeakers. Bovendien vond ik zelf de mix op de een of andere manier wat digitaal klinken; ik verdenk mijn Akai DPS-16 hiervan. Ik wil bij een volgende track weer eens gewoon de mix maken op mijn oude analoge mengtafel en dan gewoon twee sporen opnemen; kijken of dit betere resultaten geeft. Het blijft wat dat betreft toch een beetje experimenteren...

Ik vind het ook lekker. Je kan het (drie) keer door een tape of band halen. Een sidechain gebruiken op de bassdrum. Eens zien wat er mee gebeurd!

Hehe, thanx....:D Toevallig ben ik gisteren nog bezig geweest met een nieuwe mix/master van deze track, want het zat me toch niet lekker. Voor mezelf dus maar een nieuwe versie opgenomen die (vind ik) wat meer open klinkt, minder dichtgestopt in het midlaag. Eigenlijk maar subtiele wijzigingen maar het verschil is zeker hoorbaar vind ik.

Weet nog niet of ik de verbeterde versie op Soundcloud zal zetten. Voor deze track is het verder ook niet heel belangrijk natuurlijk; het gaat er met name om dat ik hier weer van leer. Het blijft lastig een goede mix neer te zetten, zeker als bepaalde sounds elkaar ook nog eens in de weg zitten en de afluistering niet heel goed is. Wat ik onder meer merkte, en dat verbaasde mij nogal, dat ik het wegdraaien van frequenties onder de 35 Hz op de totaalmix hoorde op mijn AKG phones.....en het was echt geen verbeelding. Had dit niet verwacht :)

Welke Ref AKG's gebruik je? Heb hier twee setjes K601's waar ik heel blij mee ben (eentje reserve)
Is altijd een beetje zoeken en schuiven hoe je het hebben wil :)
Maar de track is goed.... en dat is het belangrijkste :okdan:

De (witte) K701. In principe mix ik op en setje passieve Spirit Absolute II. Niet de beste monitors, maar ik ken ze goed en dat scheelt al de helft :) Voor het laag schakel ik af en toe over op grotere luidsprekers van, ahum, Memorex. En natuurlijk luister ik de mix ook af op mijn hoofdtelefoon, al vind ik het omschakelen erg lastig en verwarrend.

Het blijft lastige materie, mixen en doe-het-zelf masteren :D Maar wel interessant.

Jep..... In de ideale omgeving? :D maar leuke cans heb je :okdan:

Het gaat er voor mij om hoe je het geheel vertaald, goede ref's zijn belangrijk en doe heel veel op/met deze cans, voor het geheel weer terug op de monitoren en dan nog een keer op de AKG's .... dan moet het wel goed zijn (vaak wel)

Maar je heb gelijk, als je weet hoe iets klinkt dan scheelt het een boel..... heb niet een ideale set hier maar wel een klein hoekje waar de sweetspot zit, als het laag daar goed klinkt dan doe ik er niets meer aan. (leren werken met de spullen die je heb)

Masteren heeft zoveel factoren die meespelen.... zoveel mensen, zoveel meningen, maar wel leuk om te doen (dat dan weer wel)

Back