retro synthwave

Calculator Operator

Tel ik na 15 jaar hier als ouwe rot? Vast wel.
Zoals wel vaker ben ik bezig met een synthwave trackje. Ik ben benieuwd naar de eerste reacties erop, en uiteraard zijn verbeterpunten welkom. De mix is denk ik nog wat ruw, er mist ook nog het een en ander maar ik kan m'n vinger er niet helemaal op leggen.

Klinkt al best wel okee.

Best lekker!
Wat mij opvalt, veel overlap in bepaalde lijntjes qua frequenties waardoor ze elkaar een beetje in de weg zitten.
Belletje en lead bijvoorbeeld. Lead wat kortere release zou mss helpen, of kiezen welke het podium mag pakken.
Redelijk aan het eind een dissonantje (3:00 ongeveer kan bewust zijn)
Einde is wat abrupt.

Ik heb de lead efkes wat anders opgelost, heel de zooi op een octaafje lager ingespeeld. Dan ligt-ie veel lekkerder in de mix. Daarnaast ook al die partijen los ingespeeld in plaats van hetzelfde stukje knippen en plakken, ook geen MIDI aan te pas gekomen, dan heeft het een wat minder robotisch gevoel. Dat dissonantje hoor ik niet eigenlijk... Kan best zijn dat al de verschillende synths niet helemaal met elkaar in stemming zijn hoor, zit veel UB-Xa in die net zo wispelturig in tuning is als m'n ouwe echte Oberheim OB-8. Verder heb ik de mix nog wel wat bijgewerkt, zitten er wat nieuwe dingen in en heeft-ie een daadwerkelijk einde.

Back