aansluit trouble... MAYDAY!!

h3retic

blub
Na lang zelf te lopen klooien gooi ik (tijdelijk) de handoek in de ring... Ik hoop dat iemand me kan / wil helpen :)

Gear:
* PC 733 (met dom onboard geluids ding) + cubase + reactor + nog wat spul.
* midisport 2x2
* ESI2000 + turbokit (+cd rom + scsci kaart in computer)
* (master)key (oude roland E -nogiets)

Het probleem:
:confused: omdat ik via de joystickport MIDI cable (die ik ook heb gekocht) geen signaal kreeg heb ik midisport 2x2 gehaald, nu wel signaal maaar! met vertraging.

Nog een vraag:
:confused: wat voor een geluidskaart kan ik voor een schappelijke prijs aanschaffen, heb ff weinig € omdat ik de sampler heb gekocht maar I'm dying om nu eindelijk aan het werk te gaan, heb nu eindelijk mn shit together en het is frustrerend om het stof te zien happen bij wijze van spreken.
:confused: wat is de juiste MIDI plug volgorde met eerder genoemde apparaten + computer in mn bezit, zodat ik (hopelijk ooit) vrolijk kan gaan musiceren.
:confused: hoe laat ik cubase (of logic) mn sampler gebruiken als bron van mn geluiden.

Allen alvast zeer bedankt en ik hoop binnenkort aan de slag te gaan.... heb al geen nagels meer dus ik moet ergens anders op gaan bijten zolang

-TR-

Roger that!

Roger that!

Goed. Dit is niet heel erg ingewikkeld... en je hebt er 3 Midi-Kabels voor nodig.

- 1: van PC Midi OUT 1 naar Midi IN van je masterkeyboard
- 2: van MC Midi IN 1 naar Midi OUT van je masterkeyboard
- 3: van PC Midi OUT 2 naar Midi IN van de sampler

Verder kun je het beste de 'local' setting van je keyboard op 'off' zetten.. en je midisignaal dus via je computer terug laten bouncen naar de sound-engine van je keyboard (mits je die gebruikt natuurlijk).

De sampler gebruiken in Logic of Cubase is een kwestie van een track aanmaken met het midikanaal van de Sampler, waarbij je de juiste Midi-Output van je MidiSport selecteert.

Tenslotte de geluidskaart.. zie bijvoorbeeld deze thread

Succes !

Verder kun je het beste de 'local' setting van je keyboard op 'off' zetten.. en je midisignaal dus via je computer terug laten bouncen naar de sound-engine van je keyboard (mits je die gebruikt natuurlijk).

thing is.. ik gebruik de sounds van de master niet, alleen de sounds uit mn sampler, en verder will ik softsynths (als alles werkt that is) gaan gebruiken... verandered dat nog iets aan deze sttings die je gaf?

c-ya
-TR-

Ehh.. nee hoor.

Ehh.. nee hoor.

Je hoeft geen kabel te leggen terug naar je Keyboard.. en qua keyboard settings hoef je nergens op te letten. De meeste sequencers staan standaard op 'omni' voor inkomende midi.

Misschien beter....

Misschien beter....

Posten ging mis.....heel verhaal getikt doet het forum het niet :(

zie onder

Misschien beter....

Misschien beter....

• Keyboard midi uit > midisport A in (zorg dat knopje op USB staat)
  • Midisport B uit > Esi midi in
  • Midisport B in > Esi midi uit

Je maakt nu geen gebruik meer van je (kapotte) game/midipoort. En je kan later altijd nog

een module op midisport A uit aan sluiten (en bespelen als de pc uit staat d.m.v. knopje op

midisport) of op de midithru van de esi, maar dat is allemaal voor later.

In cubase even je kanaal op die van de esi zetten midisport B

vst_screen.gif

Et voila

PS: het kan nog makkelijker als je geen midi uit voor je sampler nodig hebt (geen knoppen of editor) Want dan doe je gewoon dit:

• Keyboard midi uit > midisport A in (zorg dat knopje op USB staat)
  • Midisport A uit > Esi midi in

Kan je je sampler ook nog bespelen als je pc uit staat.

Back