Dr van Lansberg
Gepokt en gemazeld
Is helemaal geen slecht idee
Even resetten
Cheers,
Exo.![]()
Point taken
. Dank voor je eerlijke feedback Exo!Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Is helemaal geen slecht idee
Even resetten
Cheers,
Exo.![]()
. Dank voor je eerlijke feedback Exo!
(geintje natuurlijk, maar je begrijpt wat ik bedoel)Ik vind de vocals juist wel mooi! Ik begrijp goed dat je je steeds weer geinspireerd voelt door deze zangeres. Lekkere uithalen vooral. Het is wel lastig idd om daar vervolgens een track 'omheen te bouwen'. Het is wel belangrijk dat je de vocals clean en onbewerkt aangeleverd krijgt, anders is er haast geen beginnen aan om ze nog in je mix te integreren. Als de zangeres jouw tracks leuk vindt, kan je haar wellicht verleiden om eens iets 'op maat' voor je in te zingen??
In deze track hoor ik wel een goede basis, maar mis ik zoals gezegd wat rust en harmonie (ik word ook een dagje ouder haha). Misschien de percussie af en toe even weg, rustiger baspartij, wat langere accoorden, hoge strings idd. Als je het leuk vindt dat ik ook nog iets in speel hoor ik het graag![]()
. Ik ben gewoon lekker lui en ongeïnspireerd met deze track aan de slag gegaan. De eerste de beste vocal van Patricia die que bpm een beetje in de buurt kwam erin geplakt en klaar is kees. Dat dus.Ok, maar jouw vibe (electrolounge) en haar vibe (ik noem het maar ff FOLK/jazz), gedijen niet zo lekker samen. Als je haar stem solo hoort, probeer dan eens je "headknod" the vinden op haar vibe, sla met die groove wat passende akkoorden in en bouw daar op door,
Vergeet je standaard percussie stramien, dit zal ook weer om die nieuwe vibe heen met de hand moeten worden ingeslagen. Miscchien dat je geen zin hebt om zo een track compleet op nieuw op te zetten, maar doe het anders eens met een paar elementen om te beginnen.
Misschien komt er wel geen loungetrack, maar een powerballad uit(geintje natuurlijk, maar je begrijpt wat ik bedoel)
). OK, dank voor je inzicht... Ik ga dat maar eens doen. Vocal inladen, goed luisteren wat zij wil en dan er iets mee doen.
).

Ok, net nog ff geluisterd, zij zingt te R&B, wat zij doet is meer jaren 90 soul, vloeiend, slepend en dat past niet bij je hakkietakkie beat. Je zal dus groove in je percussie moeten krijgen dus samples opknippen en oneshots goed getimed plaatsen. tevens is de rhodes en consorten ook te quantized waardoor het e.e.a. té staccato achtig voor de stem klinkt.
Doe je ogen dicht en stel je een rokerig podium voor waar je luistert naar Jazz band en zangeres, is dit dan wat je verwacht te horen? Ik snap je Supperclub geluid wel, maar de Jazzzzz mist in je instrumenten. Als je dat kan fixen dan past het beter. e.e.a. is ook erg "forward" en "in your face" terwijl het juist meer een "warm bad" moet zijn. / vloeiend
) deel ik inmiddels voor de volle 100%. Daar al ik dus iets mee moeten doen.
En het zal hem dus moeten zitten in de track zelf. Nu werk ik slechts met vocal samples en niet met gesampelde beats of percussie. Dat wordt du iets totaal nieuws, op zich prima. Ook bij deze track zal ik de vocal eens als basis gaan nemen en er dan iets omheen gaan bakken.Ja, wat Raphie zegt, groove en organische timing heeft het nodig, maar dan ga je wel ingrijpen in het DNA van deze track. Veel werk, maar heb je ook wat![]()
Heel concreet:
- Ik mis een paar akoestische elementen, een funky Fender Strat slaggitaartjes
- Ik "hoor" een dwarsfluitsolo, waar bij je de synth begint te soleren
Wellicht voegen dit soort klanken een beetje natuurlijke "sprankeling" toe aan de track, omdat het nu vrij computery klinkt. De sounds vechten een beetje met elkaar in hetzelfde spectrum van frequenties.
De beat is tof, maar erg hakke-takke. Misschien is heel zachte een shakerloopjes, of andere percussie mogelijk, zodat hij wat "menselijker" wordt.
Overal vind ik de sfeer en ook de zang erg cool.
. Akoestische instumenten gebruiken (of samples daarvan) lijkt mij een prima idee eerlijk gezegd.Ik vind het een beetje stockmuziek voor een middelmatige strandtent
Nee, kan er niet zoveel mee.
Je kan het nog proberen te verkopen aan een lifestyle programma over interieurarchitecten op rtl5.. als background music ofzo![]()
Boodschap komt over. Plank misgeslagen. Leerzame ervaring.