Sample CD zingende kinderen

goran

1984
Hey,

Ik ben op zoek naar een Album, Cd, Sample-CD, Kontakt of een ander gangbaar formaat van zingende kinderen erop (accapella). Zowel individueel alsmede in koor. Heeft iemand enig idee? Ik kan er bar weinig over vinden op het internet :(

Alvast bedankt!

Goran

Quantum Leap Symphonic Choirs heeft volgens mij ook een aantal van die hoge kinderkorenstemmen erop staan die vooral voor Harry Potter soundtrack achtige dingetjes geschikt lijken. Niet goedkoop. Wel goed en bovendien kun je zelf "woorden" bouwen met een speciale editor.

Het zou inderdaad mooi zijn als ik iets van controle heb over de stemmen. maar anders moet ik inderdaad iets creatiefs bedenken. wellicht een cd of plaat van een kinderkoor.
Misschien is het ook handig als ik uitleg dat ik er flink in ga knippen. Ik ben namelijk nogal geinspireerd door dit nummer haha :
Uiteraard moet mijn nummer compleet anders worden, maar de vibe bevalt me wel :)

Ik heb vroeger in een jongenskoor gezongen op de basisschool.

Als je het voor elkaar kunt krijgen om Engelse jongenskoren te vinden ben je binnen qua klank. Jongens die nog niet de baard in de keel hebben hebben een heel mooi uniek stemgeluid.

Ik heb vroeger in een jongenskoor gezongen op de basisschool.

Als je het voor elkaar kunt krijgen om Engelse jongenskoren te vinden ben je binnen qua klank. Jongens die nog niet de baard in de keel hebben hebben een heel mooi uniek stemgeluid.

Dan kom je toch uit bij Bela D Media Giovanni, wat natanvance ook al schreef.

Een beetje offtopic, maar toch.

Ik heb een sample CD : Peter Siedlaczeks - Classical Choir, een audio CD.

Hier heeft Peter een set samples gemaakt die werkelijk niet normaal zijn! Hij heeft een heel koor klinkers laten zingen. Van de bassen, tenoren, alten tot de sopranen. Je hebt dan Aah, Ooh, Eeh etc. van ongeveer 10 seconden lang. De combinaties die je dan kan maken in bijvoorbeeld Halion zijn werkelijk 'hemels'.

Voorbeeld : Je pakt de Sopranen samples en je maakt drie layers. De ene krijg de Aah samples, de tweede de Ooh en de derde de Eeh. Als je dan akkoorden maakt weet je niet wat je meemaakt! En je kunt dan natuurlijk verdergaan, je kunt dan de bassen erbij pakken met maar 1 layer, ik roep maar wat, met de Ooh van 10 seconden etc. etc. etc.

Werkelijk niet normaal deze Sample CD!

Als je zo'n Sample-CD vindt met jongenskoren stuur me a.u.b. dan een Privebericht Goran.
groet, Child of arT

Laatst gewijzigd:
Erg bedankt voor de tip Child of Art :) Ik zal ook eens kijken naar de Peter Siedlaczeks choir pakket!
Ik zal je zeker een bericht sturen mocht ik een kinder-koor sample-cd vinden :)

Back