Nieuwe versterking?

Meolvin

Ingeburgerd
Hallo

Ik heb een vraagje over een eventuele overstap naar een nieuwe set versterking. Momenteel speel ik over een setje van Phonic (Powerpack) 2x100 Watt. Deze gebruik ik thuis, bij repetities en op het podium. Echter zijn ze best wel lomp en vind ik de kwaliteit die ik er uit krijg niet super, vergeleken met wat ik uit de koptelefoon hoor.

Verder kan ik ze wel flink opendraaien en blijft de kwaliteit best aardig. Ook bij thuisrepetities istie ideaal met betrekking tot zangversterking e.d..

Ik speel op een Nord Stage Ex88 en een Gem GM-x.

Ik zoek dus iets voor thuis en iets voor tijdens de repetities. Zelf denk ik dan aan om de Phonic te houden en een setje monitoren voor thuis.

Maar natuurlijk hoor ik graag van alle deskundigen enkele suggesties!
:okdan:

fijn voor live-en-thuis vind ik Yamaha MSR-100 (dus niet StagePAS), en dan een paar als je stereo belangrijk vindt. Je kunt 3 signalen mixen in de box zelf. Persoonlijk zou ik er eentje kopen voor live, mono, en thuis een paar simpele studiomonitoren gebruiken in stereo. Er is een ongeloofelijke hoeveelheid mogelijkheden in simpele studiomonis op het moment.

bij thomann: Yamaha MSR100: 309 eu, paar KRK Rokit5s 149Eu, ben je klaar voor 460, en je kunt je thuisspullen gewoon lekker laten staan (Zo doe ik het tenminste! ik heb AdamA7 voor thuis en AER AG8 voor onderweg, in plaats van vroeger zo'n Yamaha). Eventueel een minimixertje om je 2 boards comfortabel te mixen.

akoestiek doet hier niet ter zake, denk ik! meneer Meolvin wil lekker spelen, niet een rihannaplaat miksen.

oeps, 150 is de stukprijs, dan ben je dus bij 600eu. Goedkoper gaat het ook (zou ik niet doen)

Bedankt voor de reactie,

Ik ga inderdaad maar 's kijken of ik een set krk rokits kan krijgen. Zit nog te twijfelen tussen de rokit 5 en de 6. Heb nog een klein mixertje staan, is wel zo makkelijk. m'n setje phonic houd ik gewoon. tijdens repetities en optredens is het vooral belangrijk dat je jezelf hoort. Of dat nou stereo of mono is, maakt mij niet zoveel uit.

Zou de Rokit 5 genoeg zijn voor in de slaapkamer om toch nog 's lekker bv. hammond te kunnen spelen?

Back