Moog

ja , dat lijkt me tevens het maximaal bod.
daar krijg je ca 5 nieuwe moog modulair klones voor. en van goede kwaliteit.
geeft te denken
alhoewel , als ik de oudejaarsloterij zou winnen....

Volgens mij is het een custom configuratie van echte modules in echte 55 kabinetten hoor. Het zaagpatroon bij de hoeken en de pootjes zijn identiek aan andere 55's als mijn ogen me niet bedriegen.

gaat echt niet weg voor 20.000 omdat iemand nieuwe kasten erom heeft laten bouwen. never nooit niet
helaas

En ik ben me nog steeds blind aan het staren op wat er anders/lelijker/fake zou zijn aan de kasten, ik zie echt geen verschil met andere 55 kasten die ik op internet vind.

Het enige wat ik zie, en dat zegt de advertentie ook, is dat deze 55 kasten in de loop van hun leven een aangepaste configuratie qua modules hebben gekregen. Het is een modular voor iets he.

je ziet duidelijk dat ze fake zijn die kasten,jij niet ,ik wel,tja..

de kleur is niet goed en de afwerking (zaagkant) is te perfect,dat is wat ze lelijk maken t.o.v vintage kasten,verder zijn het wel R.A modulles en 20k is wel weinig voor zo een hele zooi,maar 60 is teveel omwille van dat het een bijeengeraapt systeem is en dan nog wel met fake kasten.

Dus ze zijn lelijk omdat de afwerking beter is dan jouw referentiekast? Als ik 55 kasten google, vind ik trouwens verschillende varianten in de hoekafwerking. Sommige onderkasten hebben een klein schuin randje, andere niet. Sommigen zitten heel strak in elkaar, anderen niet. Varianten afhankelijk van het bouwjaar?

Deze bv zit als een appelsienkist ineen met de planken recht afgezaagd:
http://1.bp.blogspot.com/_rScBRKlTdoE/TMUaRbWQaII/AAAAAAABqDU/S-MiTqHzhqc/s1600/2.jpg

Deze is dan weer heel strak met bovenaan het trapje en onderaan een schuine kant:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/45/Moog_Modular_55_img1.png

Volgens mij zijn niet alle 55 kasten identiek gemaakt doorheen de jaren. Als ik alleen al op dat schuin randje in de hoek van de onderkast zoek, vind ik tig systemen mét en tig systemen zonder dat schuine randje.

Over kleur spreek ik me niet uit, met 50 jaar en afschuren/vernissen kan een kleur alle mogelijke kanten uit gaan. Dan zwijgen we nog over fotografie, want op foto 2 zien ze er veel donkerder uit dan op foto 1. Kijk bv maar naar de bovenplaat van het klavier op foto 1 tov foto 2, dan kan je dus al niks meer over de kleur zeggen want die is totaal anders tussen de foto's.

Laatst gewijzigd:
modules eruit, deken eroverheen , en een paar keer met een ketting eropslaan.
zo alweer een stuk meer authentiek lijkt me
en anders een goede meubelmaker er eens mee an de slag laten gaan.

vind zelf ook een oude minimoogkast meer hebben dan een nieuwe, leeft meer, maar het verminderd de waarde echt niet met 67%.
een moog modulair was overigens altijd aangepast aan de wensen van de koper , dus " standaard "??

en het lijkt me dat 60.000 dollars !, niet 60.000 euro is. zo'n systeem als dit zou normaal, met kast toch al gauw 40.000euro kosten of meer. voor 20.000 dollars ga ik persoonlijk ervoor naar de states, dan maar een lening proberen af te sluiten, maar dat geld krijg ik zonodig ook wel terug dan. maar zo zie ik het , sommige andere dus niet kennelijk

Kasten zien er toch prima uit? ik vind de omschrijving een beetje summier voor een 60k$ item.

Dus ze zijn lelijk omdat de afwerking beter is dan jouw referentiekast?

Tja,het gaat erom de kerel die 35 000 of 40 000 euro gaat betalen voor een zolang gewilde moog modular,die wil mooi originele kasten en geen lelijke fake, al waren ze belegt met goud en diamanten,snap je?

nou er zijn ook mensen die zich rot ergeren aan ieder krasje op hun instrument, dus ook hun poppy vintage moog modulair.
die mensen gaan niet voor een motm of friendsofthe knobs exemplaar , maar voor het echte door bob zelf gesoldeerde moduletje. en die zetten soms zelf een nieuwe kast eromheen.
snappen we hem ?
beetje aggressief trouwens dat "snap je" en die "vette letters" , zeker zaterdagochtend na een weekje hard werken of een avondje teveel gestapt?
hoe dan ook, het gaat maar om 40000muntjes, geen halszaak lijkt me toch, comprendi ?

(zo, ik ben ook wakker, excuse en bedankt )

Tja,het gaat erom de kerel die 35 000 of 40 000 euro gaat betalen voor een zolang gewilde moog modular,die wil mooi originele kasten en geen lelijke fake, al waren ze belegt met goud en diamanten,snap je?

Ik ben totaal niet overtuigd dat dit fake kasten zijn. Ik zie andere moog modular kasten op google met identieke constructie, en wat de kleuren betreft: zie mijn vorige post. Ik kan me ook niet voorstellen dat Moog, met hun notoire houtbewerking destijds ;), doorheen de jaren alle kasten identiek gemaakt zou hebben voor alle verschillende modulars van de eerste 1C tot de laatste 55.

En inderdaad: Moog modular kasten zijn zelfs in de folder al niet allemaal identiek gemaakt, o verbazing. Ik zie een 55 in de folder met schuine zaagkanten in de hoek, een 3C waar het bovenkabinet recht-op-recht gemaakt is, kabinetten met de hoekse verbinding zoals in de advertentie...

Er bestaat dus niet iets zoals "het enige echte" Moog modular kabinet.

Het aangeboden exemplaar is waarschijnlijk qua houtwerk onderaan niet uit het 55 tijdperk maar vroeger, 1C. Qua modules lijkt het ook eerder op een oudere modular die destijds wat uitgebreid/aangepast is naarmate er ander spul ter beschikking kwam. De topkast komt qua houtwerk overeen met latere exemplaren, voor zover ik kan zien.

Back