Flowstone 3.1 (ex-synthmaker)

Shedacq

Noise maker
Aangezien ik over deze software in mijn zoekopdracht in het forum 0 resultaten terugvond maak ik hier toch even een draadje over, ben eigelijk benieuwd of er hier nog andere SF'ers deze software ook gebruiken en of we zo misschien wat ideen kunnen delen.

Even voor de duidelijkheid Flowstone 3 = opvolger Synthmaker 2 aangezien synthmaker dood is gegaan en opgenomen in hun robotica programma, dus met flowstone kan je zowel je eigen VSTi s maken als robotica shit (waarvan ik niks ken).

Ik heb het programma heel recent aangekocht en ben er tot nu toe wel al heel tevreden over, vooral de workflow is heel leuk en ook de mogelijk om in RUBY zaken bij te programeren maakt het ook wel handig.

http://dsprobotics.com/flowstone.html (een link naar hun website voor moest je meer info zoeken)

Wobble_Matrix.png

Mijn eerste vsti ideetje laat maar weten wat jullie ervan vinden en dan pas ik het aan, eens ontwikkeld post ik het eerst hier voor jullie

Ik kan best wa inspiratie gebruiken, (en die wobble knob is maar een grapje hé)
Dus als er iemand nog wat ideen heeft om er aan toe te voegen? (VSTI is al bijna klaar maar nog niet in bovenstaand uiterlijk) maar wil er graag nog een unieke twist aan geven.

Leuk dat Flowstone! Ik mis alleen de Fine afstemming van de oscillatoren.

Is het trouwens ook mogelijk om met dit programmaatje midi-controllerdata uit te sturen? Of sysex?

Ik dacht van wel (zit op werk momenteel dus heb geen toegang tot flowstone, zal vanavond een kijken, heb er zelf wel nog geen gebruik van gemaakt maar kan interressant zijn als je je eigen vst midi out voor hardware synth wil maken)

En die finetune komt er inderdaad bij bij de osc's

LFO depth yep moet er inderdaad bij
OSC drift ga ik zeer goed moeten uitpluizen hoe ik dit kan implementeren lijkt me wel een fijne optie

Mod_Matrix.gif

Ok hier gaan we dan nu al wat op verder doen vanavond
Voor alle duidelijk dit is nog maar een schets (een ontwerp)

Ik dacht van wel (zit op werk momenteel dus heb geen toegang tot flowstone, zal vanavond een kijken, heb er zelf wel nog geen gebruik van gemaakt maar kan interressant zijn als je je eigen vst midi out voor hardware synth wil maken)

Yep! Zou geweldig zijn, aangezien de Midi Device Panels niet functioneren zoals het zou moeten. Op deze manier zouden alle hardware bakken te automatiseren zijn met Quick Controls. Zelfs de sysex synths...

Gaat volgens mij wel midi out en sysex out zie;

Capture01.png
Capture02.png

dit zijn alle midi opties die ik momenteel vind

Cool welkom in de wereld van flowstone ;)

Afstanden tussen ongeveer iedere UI element is anders. Heeft ie geen "snap to grid" ofzo?

tuurlijk maar zoals ik al zei is dit nog maar een onwerpje snel in elkaar gestoken
heb nu met nieuwjaar ff niet veel tijd om er aan te werken

Ik ben nu zelf ook aan het programmeren en ben al een aardig eind, maar ik kom er maar niet achter hoe ik knoppen en sliders kan laten automatiseren in mijn host (Cubase). Er zit een voorbeeld synth bij Flowstone en die is wel te automatiseren (dus het is mogelijk!), alleen kan ik niet herleiden waarom het bij mij niet wil. Heeft iemand nog tips?

@Shedacq dit llijkt me wel iets interessant.
Is flowstone vergelijkbaar met synthedit ?
Wat zijn volgens jou de + en- van beiden ?
Hoe groot is jou VST uiteindelijk ?

@De Toverkoning n.m.i. gebeurt al dat 'automatiseren' nog steeds met gekoppelde CC's (midi controllers).
Dat wil zeggen dat elke knop een (vaste of instelbare) CC-nummering krijgt waarmee die gemanipuleerd wordt.
Hoe je dit in flowstone dient te koppelen weet ik (nog) niet ...

@De Toverkoning n.m.i. gebeurt al dat 'automatiseren' nog steeds met gekoppelde CC's (midi controllers).
Dat wil zeggen dat elke knop een (vaste of instelbare) CC-nummering krijgt waarmee die gemanipuleerd wordt.
Hoe je dit in flowstone dient te koppelen weet ik (nog) niet ...

Besturing via CC's heb ik al voor elkaar. Het gaat mij om de automatisering van de host (Cubase op Read/Write zetten en draaien maar!).

Back