Front 242 gearlist 2003 ;

Bass

Gepokt en gemazeld
Misschien leuk om te weten wat Front 242 nu in hun studio heeft :

Akai:
3200S

Clavia:
Nord Lead II
NordModular
MicroModular
Ddrum 4
Electro Harmonix Sequencers (3x)
Emulator II
Morpheus

Ensoniq:
VFX

Korg:
Z1
Wavestation

Lassence:
Venturi II Line 6 Echo pro

Moog:
Voyager

Oberheim:
Matrix 12

Roland:
System100
System100M
MC4
MKS-30
G-10
MPU-101
Vdrum
JD990
SRV2000
SDE3000
RSS10
Sherman Filter

Waldorf:
Q

Yamaha:
40M
DX7
TG77
VL1
VL1M
SPX1000

Software:
Apple Computer G4 with Steinberg Cubase + VSTi and Nuendo

Outboards:
Avalon 737
Avalon 747
DBX 160SL
TLA Audio EQ1, EQ2 and C1

FX modules:
Lexicon 480
Eventide HD3000
TC Electronics Fireworx & Finalizer

Mixing Borads:
Mockie DB8

Monitoring Speakers:
ProAc tablet8 and ATC SCM50

Ik denk gebruikt voor hun laatste album P U L S E...

Oeh, oeh, oeh, hoor ik daar nieuw album?
Ben eigenlijk allang niet meer met hun bezig omdat er zo lang niets te horen was.
Reboot vond ik trouwens ook een beetje tegenvallen.

Maarre, is idd iets anders dan BoemBoemBoem ;)

Waar is er meer info, op hun site?
Ik ga wel ff kijken.

Grtz. Ronald.

PS. Heb je die remix CD nou al?

De nieuwe Front 242 CD heb ik al een tijdje, en hij is best leuk. Klinkt een beetje ergens tussen Lassique bendthaus en Orbital in. Een echt wereld album is het niet. Sommige nummers gaan nergens heen. Maar anderen (one-with the fire bv) zijn erg goed. Hij is beter dan Up evil en Off, maar het niveau van Front by front of Official version, wordt bij lange na niet gehaald.

doe mij maar die oude front rommel ... die nieuwe ceedee is niet zo mijn ding ... maar ja dat noemen we evolutie zeker

Origineel geplaatst door Slipperman
dit hebben ze dus NU in de studio staan? of is dit wat ze dus altijd al hebben gehad. Nah iig toch indrukwekkend lijstje :)
als je boven aan de lijst kijkt zie je dat deze modellen nog niet uit begin jaren 80 stammen...

Origineel geplaatst door sander
Zo indrukwekkend is die lijst toch niet. Zie er maar een paar bakkies tussen staan die ik leuk vindt.
dat vind jij niet, slipper mischien wel ;)

Origineel geplaatst door DaVitch
doe mij maar die oude front rommel ... die nieuwe ceedee is niet zo mijn ding ... maar ja dat noemen we evolutie zeker

Zo zie je maar, een berg apparatuur heeft nog nooit iemand in de weg gestaan om een kutplaat te maken. 8)

Nog een foutje :

Lassence:
Venturi II Line 6 Echo pro

Het is de Lassence µVentury II , zonder dat 'Line 6 echo pro' stukje. In feite begint de CD met enkel de µVentury II, bekend van de rauwe geluiden. Track 9 bestaat bijna alleen maar uit de µVentury II.

Zie http://www.bluebay.be

'k Kan me nog herinneren dat ze bij hun "comeback" in '99 (of '98?) - met al die headhunter-mcd's en een liveplaat- (voorzover ze ooit zijn weggeweest dan...) in veel interviews hebben gezegd dat ze alle overbodige apparatuur hebben weggedaan, omdat ze meer met techniek (en alle bijbehorende problemen) dan met muziek bezig waren. De meeste songs zouden toen geproduceerd zijn met 2 x een S3000xl en wat weloverwogen gekozen randapparatuur.
Ze zijn blijkbaar duidelijk terruggekomen van de spartaanse benadering.

Bass heeft Future Music Gelezen, isn't t... isn't it? ;)

Origineel geplaatst door Maks
Bass heeft Future Music Gelezen, isn't t... isn't it? ;)

:confused:
vroeger toen ik klein en beginner was een paar keer ja...

ah nee, omdat daar in 2003 een interview met Front instond, en de gearlist juist hetzelfde beschreven, ...

vandaar dacht ik...*D

Een interview met Front? Hmm dat is dan wel weer interessant misschien, de laatste FM die ik heb is uit 1998 ofzo...
:biertje:

ja, een FM van eind 2003... er zit zelfs een remix contest aan verbonden, en op de bijgevoegde cd's staan te gebruiken samples. de contest is wel afgelopen, maarja, toch altijd nog fijn...
:)

Back