Iemand kennis van Behringer UB serie?

ano260124

Gedeactiveerd account
Is er iemand die ervaring/kennis heeft van de Behringer UB1002, UB 1202 of UB 1204?

Deze dingen hebben een Post FX Send per kanaal, maar hebben een enkele output om naar een FX Bak te sturen. Hiermee kan ik niet bereiken wat ik voor oegen heb. Dit zou wel kunnen als ik het signaal via de Control Room Outputs zou kunnen laten lopen. Kan dat?

Dus bijvoorbeeld de kleinste, de UB1002:

Kanaal 1 en 2 zijn mono. Hiervan gaat de FX Send potmeter helemaal dicht en de Pan uiterst links (1) en uiterst rechts (2). Beide kanalen komen nu gescheiden via de Main Stereo Output naar buiten. So far so good.

De overige vier kanalen (3,4,5,6) zijn stereo. Het signaal wat hierop binnen komt wil ik graag ALLEEN via de Control Room Out naar buiten hebben.

Kan dat? Of kan het wel op de 1202 > ?

En opeens viel mijn oog op een regeltje in de handleiding :(

Als je het FX signaal naar de Control Room Outs stuurt dan......... wordt het Main Stereo signaal gemute :confused:

Nee dat kan niet. De hele mix gaat of naar de main of naar de control out.
Je kunt wel apart de FX (send dus) naar de control out routen.
Ergens ook wel logisch want het is een erg basic mixertje.
Die FX is leuk voor een chorus of een galmpie maar meer ook nie.

Die Phonic 10 kanaals is een bijna 1:1 kopie van die Behringer (of andersom)

Maar die Yamaha MG10 is dan wel interessant. Die kost niet zoveel meer maar heeft wel 2 auxen en nog eens 4 preamps ipv 2.

Je zou ook nog een Mackie DXF6 kunnen overwegen maar voor 3x de prijs zou ik zeggen. Ga lekker voor die Yamaha en je kunt gewoon wat je wilt.

Die Yamaha is naar verluid gewoon een Phonic met een Yamaha stickertje erop. Redelijke kwaliteit maar voor FX return goed te doen lijkt me.

Origineel geplaatst door fuse
Nee dat kan niet. De hele mix gaat of naar de main of naar de control out.
Je kunt wel apart de FX (send dus) naar de control out routen.
Ergens ook wel logisch want het is een erg basic mixertje.
Die FX is leuk voor een chorus of een galmpie maar meer ook nie.

Je kunt de FX Send wel naar de Control Room routen maar dan mute ie, volgens de manual als je die switch indrukt, het Main Stereo signaal. Dus die mixers zijn inderdaad niet wat ik zoek.

Weet niet wat je bedoelt met "Die FX is leuk voor een chorus...". Ik neem aan dat je doelt op de ingebouwde FX processor van de UB 1204FX Pro, maar die wil ik sowieso niet :)

Die Phonic 10 kanaals is een bijna 1:1 kopie van die Behringer (of andersom)

Zal wel andersom zijn ;) Maar goed... hij is sowieso goedkoper als de Behringer. Maar goed... dus ook niet toereikend voor mijn wensen.

De UB 1024 Pro (zonder FX dus) van Behringer kan het ook niet. Deze heeft wel twee effect-sends per kanaal maar hiervan is er maar eentje Pre-fader schakelbaar... grrr... :(

Dan valt opeens mijn oog op de Phonic - MM 1705. Die heeft twee Group Outs. Voor €179,- biedt ie i.i.g. het geen ik nodig heb. Dus:

1e stereo ch. als dual mono -> Stereo out
2e stereo ch. als dual mono -> Stereo out
3e stereo ch. als Stereo -> Stereo out
Hierop komen dus de effecten terug. Dus twee losse FX bakken, of een DP/4 of een Studio Quad 4. De stereo out naar de 01v 23/24 in.

Dan kan ik twee mono kanalen op de phonic hard links (1) en rechts (2) pannen en naar de Group routen, zodat deze respectievelijk via Group out 1 en 2 naar buiten komen. Deze komen dan ook ieder op een kanaal van de 01v, bedoelt om bijvoorbeeld een kick of zo te distorten.

De overige kanalen zijn dus weer overkill. Laten we het er maar op houden dat dit de IT-jeuk-term "scalable" opgeplakt krijgt :)

Maar die Yamaha MG10 is dan wel interessant. Die kost niet zoveel meer maar heeft wel 2 auxen en nog eens 4 preamps ipv 2.

Maar die kan niet routen. Je hebt gewoon een FX Send 1 & 2 en die zijn ook nog eens Post Fader.

Je zou ook nog een Mackie DXF6 kunnen overwegen maar voor 3x de prijs zou ik zeggen. Ga lekker voor die Yamaha en je kunt gewoon wat je wilt.

Mackie lijkt mij voor dit doel i.d.d. wat aan de prijzige kant.

Wat mij nu nog rest is om uit te zoeken of de Phonic lekker overstuurt indien gewenst :D

Nou, ik heb inmiddels effe snel een mixertje bij Feedback gehaald. Moet hem nog testen want hij staat nu nog in de doos tussen de rest van de verhuisspullen :)

Wilde dus die Phonic gaan halen voor €179,- (goedkoop dus, want kost her en der €249,-) maar ben naar huis gegaan met een Mackie. Nieuw type (ben type effe vergeten)voor slechts €129,-.

Hiervoor heb ik een Mackie met 2 mic/line inputs (met gain, hi, low etc.) en 2 stereo kanalen. Nu kan ik dus een effect stereo aansluiten op 1 stereo kanaal, een effect dual mono op de left van het andere stereo kanaal en 1 mono kanaal. Deze aan gewoon via de mainmix naar buiten.

Dan houd ik 1 kanaal over voor oversturing van een signaal (goh... zou dat standaard de kick worden?), welke ik via de monitor-out kan routen (is pre fader).

Zo, nu ga ik weer dozen schuiven :(

Heb hem inmiddels getest en overstuurt als een bezetene :)

Wat ik wel merk (is dit normaal?) dat hij, alleen bij oversturen van het signaal, audio 'lekt' naar de master-out terwijl hij alleen via de monitor-out zou moeten komen.

BTW: volledige naam (incl. doopnamen) is de Mackie TAPCO 6306 -> INFO

TAPCO: moet ik nu dan ook rock-n-roll gaan maken? Of in een geile bus gaan rijden? -> MORE INFO ;)

Guys, de Yamaha MG10/2 staat nu voor 135 euro bij verspuij, is echt geen geld.

Origineel geplaatst door Mike-E
Wat ik wel merk (is dit normaal?) dat hij, alleen bij oversturen van het signaal, audio 'lekt' naar de master-out terwijl hij alleen via de monitor-out zou moeten komen.

Iemand?

Ik heb ook een mixer nodig voor 3 bronnen op aan te sluiten: phrasesampler + looppedal, deejay setup en geluidskaart.

Ik wil echt zo weinig mogelijk verlies in geluidskwaliteit.

Het zou jammer zijn een goeie dj mixer of soundcard aan te sluiten op een slecht klinkende studio mixer.

Dus welke mixer neem ik dan?

Zelf dacht ik aan die mackie 6306 (129 euro) of de yamaha mg10/2 (105euro bij netzmarkt).

Origineel geplaatst door shappy1010
Guys, de Yamaha MG10/2 staat nu voor 135 euro bij verspuij, is echt geen geld.

Joh.. bij feedback issie 119 euro...

Back