Theremin gezocht

Status
Please reply by conversation.

Vetheid

Nieuwkomer
Hoi allemaal !
Sinds ik dit instrument heb gezien, ben ik er helemaal weg van. Nu heb ik er eigenlijk nog helemaal niet zoveel verstand van, maar dat ik er een wil dat is zeker ! :D
Nieuw zijn ze een beetje duur vind ik zelf, dus ik hoop hier misschien een gebruikte te vinden.
Dus als je er een hebt liggen voor een schappelijke prijs hoor ik het graag !
Thanks.

Ben je handig met soldeerbout ? DIY is voor een theremin zeker ook een optie. Er zijn ook kits, of start vanaf scratch.

handig op zich wel, maar ook best lui haha.
Neej ik heb van een collega gehoord, die er ook zelf 1 heeft gebouwd vanaf scratch,
dat het vrij lastig is om hm goed te stemmen alstie done is.
Vandaar dak eigenlijk gewoon een kant en klaar tweedehandse wil. Liefst zelfs met amp etc..
Ook dat nog !
Maar bedankt voor je reply.

Een luie vetheid..mooie combinatie :D:D

Heb je al nagedacht over wat je precies wil?
Wil je per se een echte theremin met volume en pitch antenne en dat goed leren bespelen?
(dat is moeilijk hoor)
Of wil je een theremin geluid wat je live/snel in kan zetten?

Als je voor optie 2 gaat is het wellicht aardig om een App voor je GSM te overwegen.
Er bestaan leuke theremin app's voor de GSM (leuk met touchscreen, verticaal = volume horizontaal = pitch) en je kan je GSM makkelijk via de koptelefoon op je studio/podiumgeluid aansluiten.

en par honderd euro voor een standaart moog theremine ben je welk kwijt, maar dat kan je er dan ook wel weer voor terug krijgen.
iets duurder is de versie met cv uitgangen om bv effecten of synth's aan te sturen (300-350 )

ze zijn niet makkelijk te bespelen, als je iets herkenbaars eruit wilt krijgen, maar de funfactor is wel oke.

Moog Etherwave is volgens mij je enige optie als je niet wil zelf bouwen.

en die hebben ze ook als handig bouwpakket !

handig op zich wel, maar ook best lui haha.
Neej ik heb van een collega gehoord, die er ook zelf 1 heeft gebouwd vanaf scratch,
dat het vrij lastig is om hm goed te stemmen alstie done is.
Vandaar dak eigenlijk gewoon een kant en klaar tweedehandse wil. Liefst zelfs met amp etc..
Ook dat nog !
Maar bedankt voor je reply.

Okido! Yep, 't hangt wel erg van de DIY-kit af (specifieker: het ontwerp om te beginnen) of 't een beetje stabiele theremin oplevert, maar met klein beetje goede wil is er ver te komen.

En wat verderop ook ter sprake kwam, wat wil je ermee* ? En wil je inderdaad ook een antenna (of 2) om naar te zwaaien (op je wat minder luie dagen ;-) ), of gaat het je eigenlijk alleen om de sound ? Dan is op elke subtractieve synth al wel goed in de buurt te komen, zonder al de hassle van beetje zuiver spelen.

*: M'n 1e & 2e theremin heb ik vanaf scratch gebouwd (bestaande vrij simpele schema's, pitch-antenne only, 'hardcore' op Veroboard) en terwijl die niet de meest stabiele waren na aanzetten, was de afregeling makkelijk en bleef die dat ook voor het beoogde doel (in dit geval tijdens een soundtrack van een dik uur). Heb inmiddels een Etherwave, en alhoewel nice-to-have, is 'ie voor het beoogde doel niet persé beter dan die 2e.

Kortom, 't is maar net wat je er mee van plan bent dat de beste keuze voor jou bepaalt.
En dus wat luier dan ook wat meer betalen, wat dat betreft zit de wereld eerlijk in elkaar 8)

Succes!

Moog Etherwave is volgens mij je enige optie als je niet wil zelf bouwen.

+1,
deze komen niet zelden voor redelijke bedragen voorbij. Je zou er de indruk van kunnen krijgen dat iedereen er een tijdje zo eentje wil hebben, en daarna er weer klaar mee is en dan gaan ze weer de deur uit voor ongeveer wat er voor betaald is. ;)

ze zijn ook een hel om tonaal op te spelen. lastiger nog dan viool.
maar ze zijn ook wel supermegacool

volgens mij heb ik een luie indruk gemaakt.. haha !
mijn bedoeling is wel om te proberen dit instrument te temmen, te masteren dus. Ik hou van een uitdaging wat dat betreft, ookal hoor ik inderdaad dat het erg moeilijk is. Dus jah, ik wil meer dan wat effecten opnemen, en er muziek mee maken. De Moog etherwave ben ik inderdaad ook al tegengekomen. Dat is een beetje de enige kant en klare..
Maar niemand die er een heeft waar die vanaf wil ?! ;)
Cheers

Dus jah, ik wil meer dan wat effecten opnemen, en er muziek mee maken.

Hee, da's niet lui, je bent juist erg moedig! 8)

Gewoon tijdje MPL & hier blijven kijken totdat er op een dag een EW voor een nette prijs voorbij komt zou 'k zeggen.

Enjoy!

Lijkt inderdaad een beetje de enig logisch keuze voor mij.
Geduld is een scheune zaak.. :-)
Bedankt voor de tips etc guys

Status
Please reply by conversation.
Back