MPC2000XL vs MPC3000

evidence

Nieuwkomer
Vraagje voor alle MPC-kenners / owners:

Is de sound van de MPC3000 (en MPC60) echt zoveel beter dan de 2000? (vooral m.b.t. drums).
Heb al van verschillende kanten gehoord dat de 'sound' van de 3000 beter is.

Dus is ten eerste mijn vraag of dit waar is.
En zo ja, weegt dit voordeel op tegen de nieuwe / verbeterde interface van de 2000XL. Plus dat de 2000XL nog overal verkrijgbaar is terwijl de 3000 moeilijker te krijgen is....

Ben benieuwd....

Heb een mpc2000xl gehad. Nu een mpc3000le. Verschil in sound? Ik heb ze niet naast elkaar kunnen horen. Maar ik dacht te horen dat de mpc3000 wat beter klinkt. Er zijn mensen die het met me eens zijn, er zijn mensen die het tegenspreken (dan praat ik alleen over mensen die ook echt met beide apparaten hebben gewerkt).

Als je de 2 extra midi outs niet mist ga dan gewoon voor de mpc2000xl. Heeft veel meer functies. Wel is de 3000 makkelijker om mee te werken (geen graafmenu's). De 2000xl ondersteund wav, de 3000 niet. Grafisch editten van sounds hoef je ook niet aan te denken met de 3000. Alles moet op gehoor.
De mpc2000xl heeft dus wel een nieuwe interface, maar die van de 3000 is absoluut beter. Bijna alle functies zijn direct te bereiken.

Als je nog nooit met een mpc hebt gewerkt, raad ik je aan om of een mpc2000xl te halen, of een mpc4000. De prijs van een tweedehands mpc3000 komt erg dicht in de buurt van de 4000. De mpc3000 zou ik alleen halen als je op zoek bent naar een onwijs simpele bak waarbij je niet hoeft te neuzen in handleidingen.

Op de MPC3000 kun optioneel een vga uitgang krijgen. Het bedieningsgemak zal met een monitor eraan nog meer toenemen denk ik. Alleen jammer dat er niks grafisch wordt weergegeven, dan moet je echt de MPC4000 hebben.

Ze hebben bij Morel een MPC3000LE met vga staan:
http://www.morelmuziek.nl/galleryb4.htm

Die vga optie heb ik ook, en het voegt nul komma nul extra info toe. Leuk voor de heb maar ik zou daar geen mpc3000 voor kopen. Het doet niets anders dan het display op de 3000 wat vergroot weergeven.

Back