M-audio delta 66

foxenberg

This really pisses me off
Okay *D

Ik heb gisteren deze kaart gekocht en heb heel even gecheckt hoe het werkt en alles loopt retestrak! Ook de softsynths lopen perfect. Maar, zijn er nog dingen die ik absoluut moet weten over bepaalde instellingen in SX? Graag jullie tips en hints zodat ik optimaal van deze kaart gebruik kan maken. Uiteraard lees ik zelf ook wel het bijgeleverde boekje, maar daar staat volgens mij niet zoveel in... Vraag b.v.: hoe selecteer ik in SX één van de 4 outs voor bijvoorbeeld een bepaalde plugin? 8)

Fox.

denk dat je het beste ff de manual kan gaan doornemen (ja ik weet het, niet wat je wil horen) want anders blijf je dit soort elementaire vragen stellen...trouwens mooi om te horen dat de delta66 goed bevalt..

Re: M-audio delta 66

Origineel geplaatst door foxenberg
Okay *D

Ik heb gisteren deze kaart gekocht en heb heel even gecheckt hoe het werkt en alles loopt retestrak! Ook de softsynths lopen perfect. Maar, zijn er nog dingen die ik absoluut moet weten over bepaalde instellingen in SX? Graag jullie tips en hints zodat ik optimaal van deze kaart gebruik kan maken. Uiteraard lees ik zelf ook wel het bijgeleverde boekje, maar daar staat volgens mij niet zoveel in... Vraag b.v.: hoe selecteer ik in SX één van de 4 outs voor bijvoorbeeld een bepaalde plugin? 8)

Fox.

Nou dan selecteer je bij het kanaal dat je die en die output wilt hebben. Je hebt de mixer in Cubase al wel eens gezien of niet?

Jaja, ik ken de mixer in SX. Ik ben eigenlijk pas sinds vandeweek er goed ingedoken, dus er is nog veel wat ik niet weet. Die manual, tja, er staat volgens mij niet zo gek veel in. Maar ik ga er vanavond lekker de hele avond voor zitten. Die kaart is sinds lange tijd weer eens een goede koop geweest. Alleen jammer dat wanneer je iets op 24 bit / 48Khz opneemt, Windows dit niet standaard kan afspelen... =(

Huh? als je iets met 24bit/48khz opneemt kun je dat toch gewoon weer via je delta 66 afspelen. Anders ff aanpassen in je systeem-dinges of zo.

Origineel geplaatst door BDeep
Huh? als je iets met 24bit/48khz opneemt kun je dat toch gewoon weer via je delta 66 afspelen. Anders ff aanpassen in je systeem-dinges of zo.

24/48 wavjes in dat standaard Windows playertje afspelen?

Hey Fox... ik ben ff brutaal maar zou je mij kunnen vertellen wat je maximale Cubase VST performance is in cubase en wat je voor systeem hebt? Je zegt dat je VSTi's iig goed lopen. Ik zit er namelijk over te denken een M-audio audiophile (met zelfde drivers als M-audio delta 66) aan te schaffen maar twijfel nog...

Dit is m'n thread welke erover gaat:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=181339#post181339

Origineel geplaatst door Almeros
Hey Fox... ik ben ff brutaal maar zou je mij kunnen vertellen wat je maximale Cubase VST performance is in cubase en wat je voor systeem hebt?

Ik neem aan dat je bedoelt hoeveel plugins en dingetjes ik maximaal kan laten draaien? Ik moet je daarop het antwoord schuldig blijven, maar draaide gisteren even reason met een loopje en 3 cubase plugins + mijn reguliere midi naar mijn hardware, en dat liep strak. Mijn systeem: PIV@2,4Ghz, 512MB DDR-ram... Kaart is zeker een aanrader!

Fox.

k... nou wieweet later dan... :)

Ik bedoel eigenlijk specifiek op welke hoogte van je Cubase CPU performance meter de ASIO stream begint te ploppen en tikken. Dat heeft opzich niets met het aantal VSTi's te maken...

Veel plezier iig met je delta!!

Origineel geplaatst door Almeros
k... nou wieweet later dan... :)

Ik bedoel eigenlijk specifiek op welke hoogte van je Cubase CPU performance meter de ASIO stream begint te ploppen en tikken. Dat heeft opzich niets met het aantal VSTi's te maken...

Veel plezier iig met je delta!!

Ik zal het weleens voor je in de gaten houden. En bedankt, dat gaat zeker lukken!

*D

Hoeveel heb je er voor betaalt?
Weet alleen nog niet of ik beter een delta 44 of 66 of een audiophile 24/96 kan kopen.
De extra outputs is wel handig alleen die inputs heb ik niet echt nodig. Kan toch alles via
een send op mixer naar computer input sturen.

Origineel geplaatst door bikkel
24/48 wavjes in dat standaard Windows playertje afspelen?

Uhmm... geen idee, begreep ook niet dat het over dat kreng ging. Anyway, heb nu geen windows meer dus bemoei ik me er niet mee. Maarre... er zal toch wel een of ander progje zijn wat hetzelfde doet en dat wel kan , winamp of zo wellicht?
Maar, ik dacht dus dat hij het niet voor elkaar kreeg 24/28 in general af te spelen zeg maar, en dat leek me raar. :)

Back