M-Audio Delta 44

mra

AHB sytem8 user
Dag,

Ik zou graag 8 uitgangen hebben op me PC.
De M-Audio Delta 44 heeft er 4 , deze werkt met PCI kaart.
Is er een mogelijkheid om er zo 2 te kopen en zo 8 uitgangen te hebben ?

En zou dat mogelijk zijn om dan bv. in ableton een kanaal naar en desgewenste output te routen ?

alvast bedankt

PS of zijn er betere alternatieven ?

ja nee klopt, iets te snel je verhaal door gelezen :P Sorry.

Ik draai zelf probleemloos een Delta66 en 1010 door elkaar en ik verwacht dat tweemaal een delta44 eveneens geen probleem is. Ik denk dat het kiezen van inputs/ outputs wellicht lastiger kan zijn omdat sommige dezelfde naam hebben maar wellicht zie je hier een volgnummer bij staan(dus bijv. Delta 44 #1 out 1/2/3/4 en ook Delta 44 #2 out 1/2/3/4 om maar iets te zeggen).

Ableton kan toch (net als Cubase) maar met één asio driver tegelijk werken? Maarjah, als je 2 dezelfde Delta 44's werkt het misschien weer wel...

Misschien is een grotere interface een optie? weet je zeker dat het werkt.

Jahoor, geen probleem. Ze gebruiken dezelfde ASIO driver.

Zo worden ze herkend in Cubase:

delta.JPG

Met het Control Panel kan je maximaal 4 adapters beheren (zie plaatje). Hangt denk ik van de gebruikte applicatie af of dat je ze ook allebei kan gebruiken.

Attachments

• Delta-44.JPG
    Delta-44.JPG
    64,4 KB · Bekeken: 140
Ik maak momenteel zeer tevreden gebruik van een M-Audio Delta 1010LT. Wanneer je kaart zoekt met veel mogelijkheden, maar een kleine prijs (relatief) dan is dit een goede optie. Ik heb maar 1 a 2 msec latency in Cubase. Perfect werken dus met externe devices.

Jahoor, geen probleem. Ze gebruiken dezelfde ASIO driver.

Zo worden ze herkend in Cubase:

delta.JPG

Hoi Razor,

Hoe kam jij in dat menutje van vst connections-inputs?
Ik weeg al een ons en ik heb het nog niet gevonden.

Hoop dat je (of iemand anders) me verder kan helpen
groetje,
Maarten

(EDIT) Het lijkt wel of cubase maar 2 van de 4 in/outputs herkent van mijn Delta 44.

Laatst gewijzigd:
Probeer F4 eens. Wat betreft het niet goed herkennen van de ins en outs: hier had ik ook wat problemen mee maar dit was bij mij eenvoudig op te lossen. Probeer eens device setup -> vst inputs (of outputs) en klik eens op de reset-button. Bij mij werden sindsdien alle ins en outs keurig herkend. Wellicht helpt dit bij jou ook?

Ik heb een delta 410, 44, 66 gehad en in elke mogelijke combinatie geprobeerd tegelijk te gebruiken, maar 't is me nooit gelukt, ik had wel eens na een kapotte voeding te hebben opgelopen, een gare 410 en 44 overgehouden, maar nooit de oorzaak van deze geberurtenis weten te achterhalen.

Opmerkelijk inderdaad, hier was het echt plug & play. Beetje lastig ook denk ik om nu nog de oorzaak te achterhalen, maar dit kan ook van zoveel dingen in de configuratie afhangen. Hier in mijn huidige systeem werkt het in ieder geval :)

Goed in ieder geval om te weten dat het wel mogelijk is. Ik heb nog een goede delta 66 liggen en 2x ;) een breakoutbox als iemand interesse heeft.

Ik heb me ondertussen helemaal stuk gezocht naar die 4ins en 4 outs in Cubase maar het lijkt nog niet helemaal te werken.
Ze worden allemaal herkent in het menutje vst multitrack van cubase,

Bekijk bijlage multitrack.bmp

maar dan niet op de losse audio tracks in een project.

Iemand nog een idee?
groetje,
Maarten

(EDIT) Dat menu waar dj razor rond hangt heb ik overigens nog niet te pakken.

@PWM: Je gebruikt de asio MULTIMEDIA driver en niet de M-AUDIO Delta ASIO driver.

Ow...En DJ Razor gebruikt Cubase 4

Back