Random velocity

Kennet

Nieuwkomer
Hallo

In mijn queeste om de pop rock muziek die ik maak zou authentiek mogelijk te laten klinken probeer ik bij elke drumslag de velocity net een fractie meer of minder te zetten.
Het is helaas onvoorstelbaar hoeveel klikjes dat zijn... daarom dus volgende vraag: is het mogelijk om een random functie in te schakelen die een basis velocity met tien percent marge zou verhogen of verlagen?
Ik beschik over cubase sx3 en fl10.

Dankuwel
Kennet

Minder elegant maar misschien ook werkend: een LFO-gestuurde VCA erachter, met random waveshape voor de LFO. Dus niet in de MIDI-data, maar als audio-FX erachter. Just an idea...

daarom dus volgende vraag: is het mogelijk om een random functie in te schakelen die een basis velocity met tien percent marge zou verhogen of verlagen?
Ik beschik over cubase sx3 en fl10

Ja deze dingen zijn altijd mogelijk, ik ken alleen SX3 en FL niet goed genoeg.

Maar je kan toch ook 'random' het ritme live inspelen via je keyboard of een drumpad, de velocitywaardes zullen dan altijd net iets anders zijn.

Ik gebruik zelf al een hele tijd geen Cubase meer, dus nee. Maar bekijk de presets in de logical editor eens, kijk wat er gebeurd met je midi data, verander wat parameters, etc. Dan kom je er zelf snel genoeg achter hoe het werkt :)

Succes!

Qua manual, is het niet in het Operations Manual, maar in het document "Midi Device & Features"

drum plug-ins zoals SSD4 EX doen dit zelf en klinken best organisch. hou de Slater site in de gaten want hij heeft ongeveer 9 maanden per jaar 50% korting. Ik heb hem voor 50 euro gekocht.

Ok, voor de FL-gebruikers:
- open de piano roll
- alt + R
- "patern" uitvinken, "levels" aanvinken
- draaien aan de knopjes.

tja...

(@CoolRunning: Cure-liefhebber?)

@Kennet

Inderdaad, well spotted :D

Mvg.

CoolRunning

Ok, voor de FL-gebruikers:
- open de piano roll
- alt + R
- "patern" uitvinken, "levels" aanvinken
- draaien aan de knopjes.

Da's al een stapje in de goeie richting, maar 't is niet echt random te noemen omdat het bij elke pattern dezelfde verschillen geeft. Dus om een subtiele, kleine random velocity te creëren is het niet echt nuttig, je gaat de "loop" altijd horen.

Dat klopt voor zover je paterns kort zijn. Ik gebruik fl ietwat anders: elke patern duurt het hele lied.

Mvg
K

Back