hoe de eg-101 te gebruiken als midi-keyboard voor de rs7000

bastardsunited

criticus maximus
klein vraagje aan de beste mensen hier. Ik heb een stoffige eg-101 die ik best als master-keyboard wil gebruiken voor mijn rs7000 zodat ik lekker in real-time mijn dingen in kan spelen.

wat zijn hiervoor de juiste instellingen? ik heb het al aangesloten, maar de eg-101 geeft alleen op midi kanaal 7 van mijn rs7000 een respons.

Ik neem aan dat ik iets eenvoudigs over het hoofd zie, in dat geval ben ik alleen maar makkelijker geholpen denk ik:D

als dat namelijk lukt dan wil ik graag mijn micro-korg inspelen met de eg 101 en dus opnemen op de rs7000, als iemand ook dat nog weet zegene hem (of haar maar die zijn hier niet zoveel ;) )

waarschijnlijk stuurt je 101 alleen informatie uit op kanaal 7, misschien zit er ergens de optie om hem op omni te zetten, dan zou hij op alle kanalen moeten versturen.

ja, dat klinkt natuurlijk logisch,maar de hele handleiding zegt niks over omni-mode en bovendien sturen de sample-pads midi-troep uit over een andere kanaal, nogal verwarrend dus :confused:

heb ik gedaan, hij geeft nog steeds alleen op kanaal 7 midi uit, er schijnt wel een midi-guide book te zijn voor de eg-101 maar die heb ik dus niet meer. Maar zo moeilijk kan het toch niet zijn? het is maar een eg-101

Staat de RS7000 niet gewoon op kanaal 7 ingesteld (ontvangst). Je uitgaand en ingaand kanaal moeten met elkaar kloppen natuurlijk.

ik kan wel dingen afspelen maar het werkt dus alleen maar via kanaal 4 (sorry ik dacht 7) ik kan dus voor elk stuk dat ik wil inspelen wel alles leuk veranderen op mijn rs7000 maar dat is dus nogal omslachtig. Het moet gewoon mogelijk zijn om je uit te zenden midi-kanaal te veranderen op de eg-101, lijkt me toch?

Back