Emu Sampler controller plugin vst/au/standalone

Hectiek

Nieuwkomer
Dag allen :doei:

Sinds enige tijd ben ik met Ctrlr een besturingspaneel aan het maken voor de eos4-reeks emu samplers (e4, e64....), dat met een gewone midiverbinding kan gebruikt worden als plugin in je daw (vst/au) alsook gewoon standalone.

Het resultaat van heel wat uren programmeren begint vruchten af te werpen en met veel plezier wijs ik jullie de weg naar de "demo" versie van de plugin.

Deze plugin is ontwikkeld adhv een emu 6400 classic, maar zou moeten werken op al deze modellen aangezien de midi-implementatie dezelfde is:

E4
E64
E64FX
E4K
E4XT
E4X
E6400 (aka “classic”)
E4XT Ultra
E6400 Ultra

Meer info en download @ dit topic op het ctrlr.org forum

Gelieve voor vragen en/of opmerkingen in de thread op ctrlr.org te posten.
Ik hou deze ook wel in de gaten natuurlijk, maar het kan langer duren eer ik hier antwoord verschaf.

Alvast veel plezier ermee,

-Hec

@ mods:
Ik hoop dat ik dit topic in het juiste forum gemikt heb, ik vond het niet echt passen in de "synth software" rubriek en aangezien het om besturen van een hardware-apparaat gaat leek dit me de best passende optie.

Gaaf Project zeg :okdan: ! Is je plugin ook voor OSX? Ik heb CTRLR wel draaien op mijn Mac.

Zou cool zijn mijn E6400Ultra weer eens te gebruiken. Is een van de weinige apparaten in mijn studio die ik niet meer gebruik. Maar wil hem ook niet verkopen. Misschien is dit zijn reincarnatie ;)

Laatst gewijzigd:
Ik krijg de file niet goed gedownload. Hij wil niet inladen. De extenties kloppen niet als ik de (oude en de nieuwe) file heb gedownload. Als ik ze dan verander in de goede extentie dan ziet CTRLR ze wel maar laad ze niet in. Ik gebruik de laatste versie op Mac. Mijn andere editors doen het wel gewoon.

Enig idee?!

Fourier,

Ik vermoed dat dit te maken heeft met de versie die je gebruikt, gebruik je de laatste stable versie?
Zoja, deze is al een hele tijd niet geüpdate, en er is al heel wat veranderd aan de api ondertussen. Functies die hernoemd zijn, nieuwe fucties...

Op het Ctrlr forum is een thread van een gebruiker die zelf een standalone build gemaakt heeft voor osx met vrij recente sourcecode, deze zou moeten werken met dit paneel.

http://ctrlr.org/forums/topic/nightly-standalone/

Dus momenteel geen plugin-versie beschikbaar voor osx spijtig genoeg, maar uitstel is geen afstel.

Alvast bedankt om mn panel uit te proberen, ik hoop dat je 't aan de praat krijgt met bovenstaande info.

Cheerz,

H

Als je zelf de extensie hernoemt zou het moeten werken, het moet een .panel zijn, andere extensies zullen waarschijnlijk fouten geven

Voor het zekere zal ik het panel hier ook attachen ;)

ps: Ik las net nog het topic rond de osx build, blijkbaar is er iemand in geslaagd een plugin-versie te compilen, maar deze werkt dan weer niet standalone. De dev van Ctrlr beloofde er wel om spoedig werk te maken van een degelijke build voor osx :-)

Attachments

• Emu V2.2 stable.zip
    56,2 KB · Bekeken: 137
Laatst gewijzigd:
Hmmm, okey, 'k zie graag editors komen, maar ik geloof ni echt in ctrlr,

soit, met de .EXE krijg ik een windows fout en sluit ie af, met Cantabile krijg ik fout meldingen:
de bovenste snapshot is van bij't inladen van je "Emu V2.2 stable" panel, de 2de is bij 't bedienen van een knob..

Snap36-ctrlr.png

Snap38-ctrlr.png

De keyrangegraphcallback is een op te lossen bug in het tekenen van de keyranges, ligt aan de manier van toewijzen van mijnentwege en moet nog aangepakt worden. Dit houdt enkel in dat de keyranges niet getekend worden op dit moment, heeft verder geen invloed op de werking van het paneel.

Op de screens zie ik dat je de zgn stable draait, deze is al even niet gëupdate en herkent idd de call getValue() niet, hij verwacht getModulatorValue(), vandaar de foutmelding.
Download de meest recente nightly en open het paneel daarin, dan zal het werken. De nightlies vind je hier

Alvast bedankt om het uit te proberen :-)

Laatst gewijzigd:
Update!

• Veel "under the hood" aanpassingen
  • Alle parameters zichtbaar in host
  • Keyzones parameters verplaatst naar tuning tab, leek me logischer ze daar te hebben.
  • Sample selectie werkt; wel een kleine bug waarbij soms de naam en het nummer van de sample niet correct wordt geüpdate. Wordt aan gewerkt.
  • Amp envelope layout aangepast, is nu groter en staat bovenaan
  • Multimode channel and preset selectie mogelijk.

Download & info

Doet de emulator-x plugin ongeveer hetzelfde. Of zijn hier wezenlijke verschillen?

Syntax,

Deze plugin is gemaakt om een hardware sampler van Emu die eos draait te besturen.
De emulator x reeks zijn software-samplers, vergelijkbaar met Kontakt ed, ontwikkeld door emu/creative tijdens en na de overname door creative labs, en spijtig genoeg end of lifed sinds enige tijd.

Maw zonder een fysieke emu sampler die eos draait zal je aan deze plugin niets hebben.

Blijkbaar zijn er terug problemen met de panels na het uploaden op het Ctrlr forum als attachment...

Van nu af aan zal de laatste versie van het panel + een windows installer van de aangeraden versie van Ctrlr hier te vinden zijn

Indien je dropbox nog niet gebruikt en zelf een account wil aanmaken, gelieve in overweging te nemen om deze link te gebruiken: http://db.tt/O2hnwRZD
Hierdoor krijg ik wat extra ruimte.

PS: Een dropbox account is NIET nodig om de bestanden te kunnen downloaden, deze zijn altijd vrij toegankelijk.

Back