Animo check beginnerscursus Ableton Live

funxiun

I'm the master of the 808
Hoi!

Ik heb vergevorderde plannen om op reguliere basis een beginners cursus Ableton Live te gaan geven.
De cursus zal uit 3 avonden, verspreid over 3 weken, bestaan.
De doelgroep is dus de (absolute) beginner in muziekproductie.

De cursus zal gegeven worden in mijn studio te Utrecht en er is plaats voor maximaal 4 personen.
Kosten zullen ongeveer 150 euro zijn (incl. natjes en droogjes).

Laat me weten of er interesse is d.m.v. een PM. Zet daar je e-mail adres in zodat ik je op de hoogte kan houden over eventuele data.

En, even voor het begrip van geïnteresseerden, is dit vooral een cursus in het gebruik van het bedienen van het programma of ook, wat je zegt, een begin in muziekproductie (en leer je dus ook over terminologie, effecten e.d.)?

En, even voor het begrip van geïnteresseerden, is dit vooral een cursus in het gebruik van het bedienen van het programma of ook, wat je zegt, een begin in muziekproductie (en leer je dus ook over terminologie, effecten e.d.)?

Beide.
Het doel van de cursus is om de basis van Ableton Live te leren kennen.
Daar valt (uiteraard) de bediening en het begrijpen van de interface onder.
Daarnaast worden de tools die Ableton Live biedt, gebruikt om een track te bouwen (neem je laptop mee!).
Er zullen zeker wat effecten de revue passeren maar niet alle.
Compressie zal ik bijvoorbeeld noemen maar niet uitgebreid behandelen.
Terminologie krijg je er gratis bij :)

De cursus wil ik zo interactief mogelijk houden. Vragen staat vrij en kan desgewenst een klein zijsprongetje maken.
Ik hou niet van een saaie boel en we hebben het hier over muziek maken wat gewoon leuk is.

Back