Roland MC-202 memory save / load

Jop

Lid
Beste mensen,

Ik krijg het niet voor elkaar om via de memory save / load mini jacks sequences op te slaan en weer te laden vanaf mijn S5000 of vanaf de computer.

Het save gedeelte lijkt wel te lukken. Bij het inpluggen van de kabel hoor ik een constante 'pilot tone'. Wel vind ik dat deze erg zacht is, ik moet de gain helemaal open zetten om een redelijk volume te krijgen.

Ik zet record aan en druk op save (via de toetscombinatie). De pilot tone verandert van pitch en hoor daarna een modulerend geluid gevold door een piepje en dan weer de pilot tone. Dit zou moeten kloppen en is ook zo beschreven in de handleiding.

Probeer ik nu echter het opgenomen audio bestand weer te laden dan krijg ik na het selecteren van load alleen vier korte piepjes. Ook bij 'verify' krijg ik alleen 4 korte piepjes.
Op het moment van laden speelt de pilot tone af.

Heeft iemand ervaring met de save / load jacks of kan dit misschien zelf testen?

Bedankt.

gr,
Jop

Het is voor mij alweer lang geleden dat ik iets heb geladen met m'n 202.

Heb je gelijk na het saven ook even verify gedaan? Dan geeft de 202 aan of het signaal ok is.

Ik weet in ieder geval nog wel goed dat het een tijdje kost; je moet voor het saven het precieze rec level zien te vinden en ook voor het laden het juiste volume zien te vinden. Het luistert nogal nauw.

Schrijf het rec level en output volume dus gelijk op!

Thanks !

Ik heb vandaag nog wat zitten pielen maar het is mij tot op heden nog niet gelukt. Krijg na geen enkele save bij verify het juiste resultaat. Lijkt erop dat het signaal bij het saven niet goed is. Weet iemand op hoeveel dB je het signaal moet saven? Ik heb van alles geprobeerd maar niks lijkt te werken. Wel valt het mij op dat het signaal niet echt hard is, ik moet op de S5000 MIC selecteren om een beetje een redelijk volume te krijgen. Is dit normaal?

Hopelijk is er iemand die dit even wilt testen. Alles opschrijven is ook niet alles...

Bedankt.

Mijn studio is momenteel opgeslagen vanwege een verbouwing dus testen kan ik even niet.
IK weet nog dat het heel wat gedoe kostte om het voor elkaar te krijgen.

Probeer anders eens een stuk harder op te nemen, ik kan me namelijk niet herinneren dat het geluid zo zacht was, maar dat je het juist redelijk hard moest opnemen. Ik gebruikte mijn Mindisc walkman hier altijd voor en volgens nam ik met volume van 12 van 15 op en speelde het af op 8 van 10. (zowel opname als afspelen op 80% dus).

Je zou ook hier een dumpje van je waveform (opgenomen via je geluidskaart) neer kunnen zetten en dan vergelijken met mensen bij wie het wel werkt. Ga ik het wel voor je proberen :okdan:

Goed plan :D

Hierbij het wavje (is genormaliseerd, dus kijk uit want het is niet een heel fijn geluid).

Ik denk dat het probleem komt door het te lage volume op de save output, met de gain op max krijg is +/- -21dB. Kan dit komen door het gebruik van een stereo minijack (is zelf gesoldeerd alleen met de tip en sleeve)?

Merci :okdan:

Attachments

• MC202 save.wav
    1,2 MB · Bekeken: 145
Ik moet ff een kabeltje regelen voor vanaf de PC, dan kan ik checken

Even ter zijde? Is dat Load en Save gedeelte een manier om vanaf je computer een soort van Pattern Play te doen? Of sla ik de bal nu helemaal mis? Of dient daarvoor 202Hack, dat programma? Heb me er eigenlijk nog niet zo in verdiept want ik heb het manual niet!

Save en Load is enkel en alleen om je sequences op te kunnen slaan aangezien die weg zijn zodra je de 202 uit zet.

202 hack info staat hier: http://www.defectiverecords.com/mc202hack/index2.html

what are its features:
• complete application overhaul from v1.0
• go from mc-202 sequence on your synth to a MIDI file
• go from a MIDI file to an mc-202 sequence
• edit mc-202 sequences in the software, not on your mc-202's little screen
• easily copy patterns between internal and external mc-202 sequences
• preview sequences with built in mc-202-like softsynth, GM synth, or MIDI device
• save visual mc-202 "snapshots" of front panel synth settings
• exchange mc-202 patch "snapshots" using easily shareable text files
• calibrate the program to your specific MC-202 (old analog synths can be finicky!)

Het werkte hier meteen de eerste keer via de rear jack out van mijn Lexicon Alpha, geluidsfile afgespeeld met Windows Media Player.

- Zet de wave file klaar in bvb WMP
- Start de MC-202 op
- Zet hem in PLAY mode
- Rechterhand vingers alvast klaar zetten op LOAD en ENTER
- Met linkerhand wave file starten
- SHIFT inhouden, LOAD indrukken en daarna ENTER terwijl de pilot tone loopt (die is lang genoeg bij jou om dit zonder paniek te hoeven doen)
- De L blijft staan als het goed gaat (de pilot tone wordt opgepikt), hij piept meteen een paar keer als het fout gaat
- Als de nootdata voorbij is gekomen stopt hij vanzelf met een paar piepjes en zie je de FILE NUMBER in een getal weergegeven in de display

Ik denk dat het fout gaat doordat je niet de LOAD ready't op het moment dat er al een pilot tone te horen is, hij "plakt" niet zonder pilot tone

Laatst gewijzigd:
Dank voor de moeite :okdan: Gelukkig ligt het dus niet aan het signaal op de save jack.

Dit weekend ga ik weer aan de slag, hopelijk lukt het nu.....

Gr,
Jop

Even ter zijde? Is dat Load en Save gedeelte een manier om vanaf je computer een soort van Pattern Play te doen? Of sla ik de bal nu helemaal mis? Of dient daarvoor 202Hack, dat programma? Heb me er eigenlijk nog niet zo in verdiept want ik heb het manual niet!

yep heck 202 schynt volopgadgets te zitten ..
tsjek

Back