Nieuwe SIR reverb plugin is uit

Musicmaker

Vastbesloten
http://www.knufinke.de/sir/

SIR vind ik een van de best klinkende galm plugins. Je kan er allerlei galmen mee nabootsen zoals die van Lexicon, TC en andere. Belangrijkste update vind ik dat ie wat minder van de cpu verbruikt dan eerst.

Voor als je um wilt horen: het is gewoon een .dll bestandje dat je in je VSTplugins folder moet zetten. Je hoeft hem dus niet te installeren.

SIR is volgens mij afgeleid van de reverb van Samplitude.

sir_preview2.gif

Laatst gewijzigd:
Ben al heel lang impulses aan het verzamelen voor dit soort dingen.
Zal zeker van pas komen!

Thanks!

ik heb hem vorige week nog in een track gebruikt van een song in Cubase.. Ik heb geen delay gehoord.. Met VSTi's en audio tegelijk.. :confused:

klinkt wel erg lekker, maar de settings moet je niet overdrijven want dan gaat het klinken alsof er een windhoos voorbij komt. Ik had nog wat impuls wavjes liggen..

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=1665&highlight=convolution

in principe heeft SIR een behoorlijke latency, maar als je een proggie gebruikt dat automatisch compenseert (bv nuendo2, samplitude) is er nix aan de hand....... anders moet je met de hand de latency ff compenseren....in ieder geval wel als je het als insert-effect wilt gebruiken, dan valt het echt op, maar als send effect is het vaak prima zonder compensatie te doen.....

SIR is gebaseerd op impulse convolution, dus niet zozeer op samplitude, al heeft samplitude ook een impulse convolution plugin, net zoals bv SoundForge en Nuendo.... een site waar veel impulse's te downen zijn: www.noisevault.com .... en een site waar een goede deconvolution plugin is te vinden, zodat je je eigen impulses kan maken: www.voxengo.com

Olaf

En toch is de SIR zeer welkom wat klinkt ie toch lekker zeg..
En niet alleen voor galmen overigens !

:halleluja :halleluja Knufinke SIR:halleluja :halleluja

SIR zelf klinkt helemaal nergens naar...... de kwaliteit van de impulse responses bepaald hoe goed of slecht SIR klinkt..

Op de site zijn maar 2 impulsen te vinden. Weet iemand misschien waar ik daar meer van kan vinden ?

Ik vind SIR met die 2 impulsen al erg goed klinken, alhoewel je 'm heel erg subtiel moet gebruiken in vergelijking met een andere reverbs.

Maar dat pleit juist voor Sir, een beetje is al genoeg om het erg lekker te laten klinken. Vooral vocalen heb ik nooit zo mooi voor elkaar gekregen als met deze galm.

Ik heb iets over het hoofd gezien.

http://noisevault.com/

Meer dan genoeg impulsen te vinden. Ik denk dat ik bij de plaatselijke nieuwe kerk eens ga vragen of ik daar wat impulsen van kan lenen, die galm daar is erg mooi.

BTW, daar staat een rete vet kerkorge, een Batzorgel.

Indrukwekkend, al die registers !

Origineel geplaatst door olafmol
SIR zelf klinkt helemaal nergens naar...... de kwaliteit van de impulse responses bepaald hoe goed of slecht SIR klinkt..

Ik weet wat je bedoeld maar jij weet ook wel wat ik er eigenlijk mee bedoel...:D

Maar Noisevault heeft idd een paar hele mooie Impulses!
Ook de Line POD dingetjes klinken leuk.

Back