Jean Michel Jarre stelt verzamelalbum met werk van anderen samen

Yost

Your tea is served...
Ik vond van wel. Maar mocht ik tegen de regels gehandeld hebben, dan neem ik aan dat een moderator mijn post verplaatst en mij streng (doch rechtvaardig) toespreekt.

Als dit dat aangekondigde album is dan vind ik het nogal een afknapper en.
Hoewel ik een groot bewonderaar ben van Jarre, ben ik voornamelijk geïnteresseerd in zijn werk en niet zozeer in zijn 'smaak'.
Dit album kan me derhalve dan ook niet in het minst boeien.

Jarre als 'boegbeeld' aanwenden om een nietszeggende compilatie te slijten, how low can you go.....

Mij als grote fan zegt dit ook helemaal niks. Al jaren wachten we op een nieuw studio album van jarre zelf, laatste berichten waren afgelopen zomer dat het album door jarre voltooid was, intussen is het er nog niet. Zelfde verhaal met kraftwerk, die riepen april vorig jaar dat een nieuw album 'soon' zou komen. Ondertussen staan zij ook weer net als jarre hun oude albums op het podium te spelen.

Ach ja, het is jammer dat de groten van weleer zo weinig uitbrengen, maar we hebben ondertussen de junior boys, todd terje, kris menace, fm attack, der dritte raum en een hele trits anderen (compilatie 'all aboard the mulletship' bijv.) die lekkere nieuwe synthmuziek maken. En karl bartos heeft een nieuwe album release voor binnenkort aangekondigd!

Ach, ik ben al 28 jaar bezig met mijn nieuwe album. Dan doen Jarre en Kraftwerk het nog best goed. ;)

Ik zal eens luisteren naar de artiesten die je noemt. Laatste elektronische muzikant waar ik enthousiast van werd was Trentemøller. Maar er wordt de laatste jaren nog maar weinig "klassieke" EM gemaakt...

Als groot Jarre fan ben ik ook heel teleurgesteld. Ik hoopte echt op originele muziek van Jarre. Maar dat zit er voorlopig nog niet in. En ik dacht nog wel dat het de goede kant op ging aangezien Jarre zijn oude analoge synthjes opnieuw had 'ontdekt'.

equinoxe live in your living room zou pas briljant zijn...
het album equinoxe ECHT live doen zoals hij met oxygene deed... hij heeft de apparatuur ervoor...

equinoxe live in your living room zou pas briljant zijn...
het album equinoxe ECHT live doen zoals hij met oxygene deed... hij heeft de apparatuur ervoor...

Tuurlijk!
En het neemt zelfs nog niet zo veel plaats in.... }:|

Equinox%2061%20-%20large.jpg

Cheers,
Exo. :mega:

Persoonlijk vind ik Oxygene Live In Your Living Room veel beter dan de oorspronkelijke Oxygene. De nieuwe stukken maken het helemaal af. Wel jammer dat ie op de DVD de solo's in O2 en O5 nogal verkloot.

Maar inderdaad, uitbreidingen op Equinoxe zouden lekker zijn. Of gewoon een heel nieuw album in de stijl van Equinoxe. Of Magnetic Fields, dat mag ook. Ach, een man mag dromen...

Back