ex1 analog electone

Stoer apparaat hoor ! De preset CS-80 om het zo maar te zeggen. . .

Als het nou echt een GX-1 was voor die prijs dan had ik hem al gehaald. Deze heb ik al !

Wat ik van de EX-1 gehoord heb klonk niet zo boeiend, maar dat kan aan de speler gelegen hebben.

3500€ is in ieder geval een bedrag waarvoor je wel stevig overtuigd moet zijn dat het een leuk apparaat is.

Het is inderdaad een leuk apparaat, maar niet 3500,- leuk. . .

Als synth is het net geen CS-80, en als orgel ook net weer niet als bijvoorbeeld een Hammond, of z'n voorganger EX-42. Maar al met al wel een gaaf instrument met HEEL veel mogelijkheden, als je een beetje kan spelen.

Ik heb hier de EX-42 en de EX-1 samen staan. Kost wel een hoop ruimte, met die "koelkast" speakers er bij. . .

De GX-1 was de voorloper van de CS-80 en zou qua hardware gelijkaardig moeten zijn. Hoe dat met de EX-1 zit zou ik niet weten. Wavetable?

De GX-1 is ouder dan de CS-80 en heeft beperkte polyfonie, en daarvan wordt algemeen gezegd dat de circuits zijn gerecycleerd in de CS-80. Hij was ook onbetrouwbaar. Waarschijnlijk is de GX-1 dus degene -de enige- die werkelijk CS-80 bloed heeft inclusief VCO's. Als ik op internet GX-1 specs zoek, zegt men ook expliciet 1 VCO per voice en niks over wavetables ofzo.

Niet dat dit je vooruit helpt, want een CS-80 is eenvoudiger en goedkoper te vinden dan een GX-1.

Een EX-1 is overigens lang niet zo zeldzaam als sommigen op internet beweren, die vergissen zich met een GX-1.

Back