Wil iemand een review van een ARP 2600 geven?

nick nova

Resonator
Gebruikers-ervaringen.
Waar is ie vooral goed in? Wat voor klank heeft ie, waar is ie mee te vergelijken? Is ie zijn geld dubbel en dik waard?
Kan je er ook mooie warme klanken uithalen (moog, oberheim-like) om echt te spelen?
Welke modules zitten er precies in, hoe veelzijdig zijn de modules op zich?
Wat zijn de nadelen? Wat zijn de geniale aspecten,....

Laat je gaan, ik lees dat graag.

Ik ben eigenlijk ook nieuwsgierig wat een ARP2600 zo bijzonder maakt. Ik heb er ook nog nooit mee gestoeid.

Ik heb van horen zeggen dat een 2600 leuker klinkt als een 2500...

ARP 2600 ?/

Whoahh :{

ik WOU dat ik er een review van KON geven man !

bij mij op school staat er ook een. leuk ding...
vraag EDP maar om een review, vindt ie vast leuk. ik nie.

Als je een 2600 wilt en je bent er bereid voor om er veel voor te betalen dan heb je hem binnen een maand.

Echt NIET zeldzaam.

Maar een echt goede review vergeleken met andere vintage (semi-)modulars kan ik ook zo 123 niet vinden.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Als je een 2600 wilt en je bent er bereid voor om er veel voor te betalen dan heb je hem binnen een maand.

Echt NIET zeldzaam.

Maar een echt goede review vergeleken met andere vintage (semi-)modulars kan ik ook zo 123 niet vinden.

Met een berg geld is niets meer zeldzaam.

Origineel geplaatst door Mostatic
Met een berg geld is niets meer zeldzaam.
Nope... dat is niet waar...
Probeer maar eens een Buchla200 te scoren... Maar goed, dat is een andere discussie.

Recenties.. daar gaat het hier om.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Nope... dat is niet waar...
Probeer maar eens een Buchla200 te scoren... Maar goed, dat is een andere discussie.

Recenties.. daar gaat het hier om.

[offtopic]

Stel ik heb 10 miljoen euro voor dat ding over, dan doe jij hem toch ook zeker weg. 8o)

[/offtopic]

Origineel geplaatst door Mostatic
[offtopic]

Stel ik heb 10 miljoen euro voor dat ding over, dan doe jij hem toch ook zeker weg. 8o)

[/offtopic]
Dat is het stomme bij Buchla's... Sommige mensen doen die dan zelfs niet weg...

Verzamelaars zijn gekke mensen. :)

Origineel geplaatst door cyan_circle
bij mij op school staat er ook een. leuk ding...
vraag EDP maar om een review, vindt ie vast leuk. ik nie.

haha:)

ja is best een leuke bak. ten eerste is het niet echt een standaard modulair omdat ie natuurlijk gedeeltelijk hardwired is zelfde als bij de ms serie van korg. maar daar houdt ook elke vergelijking op. kwa klank is best uniek vindt ik. ik vindt hem zeker niet moog klinken, obi like durf ik niet te zeggen. tja hij klinkt behoorlijk als een avatar vindt ik maar dar is natuurlijk ook een arp.

dat ding waar ik mee gewerkt heb(versie 3 trouwens), was een beetje brak sommige slider zijn gewoon afgebroken en zo best zonde maar het werkte nog allemaal wel.
dat ding is echt het best te gebruiken denk ik voor fx als ik er zo over nadenk maar dat komt voor al door alle fm sources die je kan patchen. maar ook de lead en de vette bonkende bas komt er uit. hij is verder heel makkelijk te intergreren met andere modulairs

verder zit er nog een spring reverb in, die je apart kan trigeren, en daar door doet de klank soms een beetje jaren 50 aan. beetje van die geluiden in oude james bond films zeg maar. alleen daarvoor zo je hem eigenlijk al moeten kopen:)

verder de modules zijn niet zo wereld schokken :3 osc met elk 5 golfvormen. verder na de normale blokken zijn de ring modulator de envellope follower. en de logic componenten(zit geloof ik iig een inverter in weet dat niet precies meer)

al met al de klank is geweldig(zeker met de niet altijd bruikbare springverb) en de mogelijk heden ook. maar hij heeft wel de gepatanteerde arp-brakheid. slidercaps springen er ook spontaan af.

Vraag effe om een demonstratie in de GEM studio's in Amsterdam. Misschien kan je contact opnemen met Ruud Lekx (aka Rude66), schrijft ook af ento voor interface. Misschien dat hij em je wel een keertje zou willen laten horen.
Das echt de modulaire freak.

Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

Ik heb er nu eentje in mijn bezit....pff wat een muziekalieteitieitieitrrirtitie..........
Als ik hem vergelijk met me andromeda(of wat dan ook in mijn studio) vind ik de arp2600 muziekaler klinken.....ok appels met peren.....
maar de 3500 euro is het mij dubbel en dwars waard!!

check deze mp3's die heb gemaakt...erg electro maar goed....Link van topic(mp3's)

Back