Iemand ervaring mt Argossy?

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Zit eraan te denken om toch een groter meubel te gaan bestellen, deze zou aan mijn wensen voldoen, maar komt met shipping op bijna 4k€ (ff er vanuitgaand dat na tax $=€)

zijn er nog Argossy resellers die korting geven?
en hoe komt zo'n meubel binnen? als flatpack op een pallet, of bepaalde bakken al als één geheel? hij moet dan namelijk ook nog trappen op 8~

http://www.argosyconsole.com/html_i...iture_workstation_90V2R1000.html?r=VR1503&c=B

Jan Morel (Morel Muziek in Veenendaal) vertelde me eens dat Argossy inmiddels een beetje als vergane glorie wordt beschouwd. Morel laat (akoestisch verantwoorde) meubels bouwen op maat voor je set-up. Erg fijne winkel met top service trouwens.

Zie bijv. https://www.facebook.com/MorelMuziekBV

ik zit ook niet vast aan argossy, maar DYI gaat het niet worden, maar als iemand iets soortgelijks kan bouwen voor de helft is het ook goed (zoals Gé voor Beatbrother gedaan heeft in zijn studio)

alleen de Argossy heeft welwat meer zoals poedercoating, HE's aan de achterkant, verzonden beugels voor LCD etc etc

kwaliteit ook close up, vind ik wel belangrijk, dus MDF en een roller gaat het niet worden

geen idee of de claim waar is. Maar, het ziet er wel strak uit wat Morel maakt :) Even op fb gekeken.

ik zit ook niet vast aan argossy, maar DYI gaat het niet worden, maar als iemand iets soortgelijks kan bouwen voor de helft is het ook goed (zoals Gé voor Beatbrother gedaan heeft in zijn studio)

alleen de Argossy heeft welwat meer zoals poedercoating, HE's aan de achterkant, verzonden beugels voor LCD etc etc

kwaliteit ook close up, vind ik wel belangrijk, dus MDF en een roller gaat het niet worden

Morel ontwerpt al vele jaren complete studio's en richt die in. Dan hebben we het dus juist niet over hats flats meubels die met veegvast en een Kwantum roller afgewerkt worden ;)

Misschien moet je gewoon eens een afspraak met Jan maken en in de winkel gaan kijken. Die zaak staat vol met top outboard gear. Ver buiten mijn bereik, en aan mij ook niet besteedt, maar van de kwaliteit waarmee jij graag werkt. Het zijn trouwens prettige mensen met enorm veel ervaring en verstand van zaken. Maar dat heb jij binnen een minuut zelf ook door.

Hij komt binnen in 32 (of meer) verschillende maten platte dozen. De grootste dozen zijn die van het onderstel en zijn even lang als dat de desk breed is.
Ik heb die van mij bij Helios vandaan, zij rekenen in ieder geval de dollar koers netjes om.

Attachments

• photo.jpg
    photo.jpg
    45,6 KB · Bekeken: 66
Ha! Ja het hele gebouw hier is "industrial" Da's een mooi woord voor we hebben geen poen meer om het af te maken! :-P
Ik ben verder tevreden over de afwerking, Het is een gepoedercoat stalen frame, maar het hout is verder wel gewoon van dat samengeperste houtspul met een fineerlaag. Uitzondering zijn de zijkanten en in mijn geval de meterbrug, die zijn wel van "echt" hout.
Als je voor de Argosy gaat zou ik aanraden om de wieltjes eronder te nemen, het is echt zo onwijs relaxed om ff je desk zonder enige moeite naar voren te rollen om even bij je bekabeling te kunnen.

Attachments

• ArgosyDesk.jpg
    ArgosyDesk.jpg
    85,7 KB · Bekeken: 70
Nee, het was juist een grote vooruitgang op m'n oude musicstore desk, die dreunde en resoneerde met alles mee, met de argosy heb ik daar geen last meer van. Alleen de 19'' blindplates resoneren nog wel eens mee, maar dat kan ik oplossen door er mee gear in te hangen. ;-P.

Is de prijs bij helios dan desk + shipping + 21% en dan van $ naar € ?

Hey, ik heb een 19" onder-desk rackje van Argosy ('rack 'n roll'), dat geeft wel de broodnodige status aan 'n studio hoor.... :D
Goed gemaakt spul, in ieder geval.

product_racknroll_h10_bl.jpg

Als ik het mij goed herinner is de prijs met shipping en invoerbelasting ongeveer gelijk aan de prijs in dollars die op de argosy website staat , maar dan in euro's. Daarna komt er dan nog de 21% btw boven op.

Haha, qua afwerking zijn ze dik ok.. toch tegenover mijn zelfbouw Argosy destijds. Moet wel toegeven dat ie mooi was voor maar 300 euro in totaal.. Armleuning en alles eraan. Maak em zelf! It's easy.

Mooie desk trouwens, Bas.
Ik zie overigens dat ik niet de enige ben met o300's "overdwars" op Recoil Stabilizers... :D

Back