Akai AX-60

Status
Please reply by conversation.

DigiLoog

Ouwe rot
Hoi,

Ben op zoek naar een 100% werkende en optisch nette (geen ernstige beschadigingen en met alle sliderknoppen nog aanwezig) AKAI AX-60.
Voor diegene die mij er één aanbied staat een goed bedrag in het vooruitzicht (meer dan de gangbare marktwaarde).
Hoor 't graag, alvast bedankt!

veel voor astgoe is best weinigh
sc6 beetje spijt van verkocht
kochter een esq1 voor terug ..ook weg meer spijtvan
*D

De naam AKAI en AX-60 op de achterkant zijn gedeeltelijk weggesleten, zal tijdens het spelen wel hebben liggen schuren tegen de stand waarop hij stond, maar als ik te kritisch ben dan vind ik er nooit één!
Heb begrepen dat ze behoorlijk zeldzaam zijn in de lage landen en de achterkant zie ik toch niet want staat bijna tegen de muur.
Ondanks dat ik al behoorlijk wat sinds (gehad) heb, ben ik best onder de indruk van de klanken die de AX-60 maakt, denk dat hij zwaar onderschat wordt.
Denk dat hij beter is dan tegenhangers als de gehele Roland juno serie (ja ook de 6 en 60) of Korg poly 6 / 800, maar dat is mijn persoonlijke smaak.
Dom dat je de ESQ-1 hebt weggedaan R-ond, dat id ook een zeer bijzondere synth, die van mij blijft daarom ook mooi staan waar hij staat!

Heb hem inmiddels op de keukentafel staan, even een goede schoonmaak beurt en dan gaan we eens kijken of het is wat ik ervan dacht, ik denk dat hij meer geschikt is als FX synth dan om als muziekinstrument te gaan gebruiken!
We zullen zien, wordt vervolgd!

Heb hem inmiddels op de keukentafel staan, even een goede schoonmaak beurt en dan gaan we eens kijken of het is wat ik ervan dacht, ik denk dat hij meer geschikt is als FX synth dan om als muziekinstrument te gaan gebruiken!
We zullen zien, wordt vervolgd!

arpeggiate is hemels

audio in ,..
- zekers tsjekken
hy klink zekers niet as een juno6

Eerder een SixTrak qua sound?

Zit toch nog behoorlijk wat verschil tussen die 2 ondanks hetzelfde cemmetje.

Filter stijlheid bij Akai is 12db/octaaf t.o.v. 24db bij de SC's

Basisklank van de Osc's is wel hetzelfde.. allebei die heerlijke PWM. De AKai heeft wel een eigen LFO trouwens daarvoor.

Ook een groot verschil in het envelope gedrag. Bij her 'triggering' start de waarde van het VCA altijd op nul.
Dus als je een hoge attack en release gebruikt resulteert dat in wegvallen van stemmen als je meer dan 3 stemmen gebruikt...
Beetje lastig uitleggen maar op de SC's klinken geluiden met hoge attack en release veel vloeidender als je 2 bassen links en een drieklank met rechts pakt..
zoals dat op een P5 altijd zo mooi kan klinken :)
De envelopes op de AX zijn wel weer veel snappier ;)

Status
Please reply by conversation.
Back