Kenton Pro Solo MKI drift als een LFO

fourier

FFT
Ik heb een Kenton Pro Solo MKI en die drift altijd. Het lijkt wel een soort LFO die zorgt dat de pitch, van welke synth dan ook die ik aansluit, continue moduleert. Het is heel licht en erg langzaam maar wel hoorbaar en vervelend. Ik schat dat ie minstens een secunde omhoog gaat en dan weer naar de originele toonhoogte.

Iemand hiermee bekend?!

Denk ook hieraan:

Als je connectors vies zijn kan hij gaan zwabberen.
(connectors in je synth, pro solo of van de kabel zelf).

Dit probleem heb ik eens gehad met een SH101 (waarvan de connectors nogal makkelijk vuil opvangen omdat ze aan de bovenkant zitten).

de kabels niet te lang
toch ergens de lfo aanstaan in de kenton ?
anders weet ik het ook niet

Ik heb dit probleem eens gehad met mijn Multimoog. Bij alle andere synths was alles strak en stabiel maar bij de multi ging hij langzaam ongeveer één semitoon hoger.

als je de toon aanhield of tijdens opeenvolgende noten ?

Ik heb ongeveer zoiets gehad met mijn Teisco 110F. Die daalde langzaam als ik lang een toets ingedrukt hield. Bleek aan een condensator in de keyboard sampling sectie te liggen. Wellicht is er ook zoiets mis met de output van je kenton. Heb je het ook als je een van de aux'en gebruikt voor pitch CV. Maakt natuurlijk niet uit wat, zolang de spanning maar hetzelfde is.

Het lijkt wel of de LFO doorlekt op het CV kanaal....zoiets.

Alleen is de LFO software, dus die kan niet doorlekken tenzij hij open staat.

Hoe langzaam gaat het? Heel langzaam suggereert in eerste instantie wel dat de S&H circuits na de D/A die niet lekker zijn, maar dan zou het eigenlijk niet op en neer mogen moduleren.

dat van dat aanhouden ligt inderdaad aan de synth zelf, bij bv die multimoog

zou zeker een voldoende goede voeding eens aan de kenton hangen en dan kijken of hij het doet.
zit er ook een reset/ fabrieksinstellingen functie op ?

gaat hij heel langszaam, onafhankelijk van de snelheid van de lfo ?
dan zou ( als de voeding goed is ) ik inderdaad aan de s/h achtige schakeling denken, condensator of zo.
ben benieuwd.
heb zelf de 2000pro , en ben geen resetfunctie tegen gekomen in de manual..

Back