Song boek JMJ

DigiLoog

Ouwe rot
Verbaas mij erover dat de song boeken van JMJ veel foutieve informatie bevatten.
Te veel noten en noot lengtes zoals in Equinoxe 4 (boek 1) tweede leadsound (spacebells).
Als je dat in step invoert in je sequencer dan klinkt het gewoon nergens naar, niet dat ik dat nodig heb (speel het gewoon live) maar toch!
Het betreft de uitgever I.D. MUSIC, hebben ze het zelf maar geraden wat hij speelt , zou Jarre hun de composities uberhaupt wel geleverd hebben!

Attachments

• songboek 1.jpg
    songboek 1.jpg
    23,6 KB · Bekeken: 122
  • songboek 2.jpg
    songboek 2.jpg
    20,9 KB · Bekeken: 105
Ik kocht vroeger weleens zo'n boek en heb me niet zelden hetzelfde afgevraagd.
In zo'n songbook van ABBA stonden zelfs liedteksten met fouten, waaruit ik concludeerde dat men vaak maar wat doet.

Waar het mij om gaat is dat ik dik voor zo'n boek betaal en vervolgens nog zelf moet raden hoe het gespeeld dient te worden!
Neem aan dat de desbetreffende artiest ervoor betaald krijgt als zijn muziek wordt uitgegeven!
Lever dan ook waar voor je geld:?

Ik kocht vroeger weleens zo'n boek en heb me niet zelden hetzelfde afgevraagd.
In zo'n songbook van ABBA stonden zelfs liedteksten met fouten, waaruit ik concludeerde dat men vaak maar wat doet.

Bedoel je dan dat ABBA vaak maar wat doet of die songbook schrijvers? 8o)

Bedoel je dan dat ABBA vaak maar wat doet of die songbook schrijvers? 8o)

Toevallig gisteravond een stukje van een docu over ABBA gekeken. Die Bjorn en Benny kunnen dus geen noot lezen en deden dus inderdaad maar wat! Toon wel aan hoe briljant die gasten eigenlijk zijn. Voor "ABBA de musical" hebben ze samen met een arrangeur de mastertapes spoor voor spoor doorgenomen om uit te pluizen wat er eigenlijk precies gespeeld werd.

Waar het mij om gaat is dat ik dik voor zo'n boek betaal en vervolgens nog zelf moet raden hoe het gespeeld dient te worden!
Neem aan dat de desbetreffende artiest ervoor betaald krijgt als zijn muziek wordt uitgegeven!
Lever dan ook waar voor je geld:?

zou het niet zo zijn dat JM d“Jarre het zelf niet zo goed uit zijn songbook speelt?.....:D

:koffie:

de muziek van jarre is nou niet zo ingewikkeld dat het op schrift gezet zou moeten worden.. volgens mij is dat ook nog nooit gedaan... misschien voor het boek opnieuw ingespeeld in cubase en dan uitgeprint ofzo?

ik heb zelf dit songbook nog :

2026300.jpg

Over equinoxe 4 heb ik me dat ook altijd afgevraagd, die extra noot in het boek is in de muziek een echo van een andere noot.

Dan hebben ze bij die uitgever ook geen verstand van muziek, wie gaat nou echo's in notenschrift als noten afdrukken, vermeld er gewoon bij dat er echo wordt gebruikt.

Je hebt toch ook van die programma's die muziek zelf in midi notenschrift om kunnen zetten? Als dat in die tijd al mogelijk was dan... Misschien hebben ze dat wel gedaan. Of ze hebben een Savant aan het werk gezet.

Zitten in deze boeken (ook die Bass) ook niet de partituren van Magnetic Fields? Die lijken letterlijk uit de Fairlight geprint te zijn. Je ziet nog de matrix afdrukken.

Nee, niet in de twee ( rode / blauwe) die ik heb, hoe dat zit met die Bass hier heeft laten zien weet ik niet!

Back