Behringer review

MX1604A - m’n eerste mixer, prima ding
UB-2442FX-pro - prima ding tot 2 kanalen uitvielen, onder garante gerepareerd en daarna weer prima ding.
CT100 - Kabelstester, uitstekend.
Ultralink pro MX882 - splitter/mixer, deed wat hij moest doen en dat deed hij goed.
Xenyx 2002 - mixertje om tijdelijk m’n analoge spul aan elkaar te knopen, prima ding

Toen ik de UB-2442 verving voor een Mackie Onyx 1602 voelde en hoorde ik echt wel verschil, maar alle waar naar zijn geld. Ik vond (en vind) Behringer waar voor z’n geld bieden.
Misschien heb ik veel geluk gehad bij de spullen die ik van ze heb gekocht, maar het heeft altijd gedaan wat ik ervan verwachtte. Door de Behringer mixers kwam ik er ook achter wat ik in een mixer wens en van die ervaring heb ik veel profijt gehad.

UB2222fx pro mixer:

px-2000 patchbay:
slappe trs jacks en vreemd genoeg diverse storingen, op enkele kanalen had ik zelfs last van lichte crosstalk! erg vreemd, omdat het losse printjes zijn...

verder nog wel wat tweedehands behringer spullen gehad. uiteindelijk heb ik de v-verb nog steeds en die gaat ook niet weg.

wilde idd ook de bekende behringer patchbays kopen ...toch tikkie slechtdus ?
:engel:weinig geld veel mogelijkheden ..oplossingen
:bekdicht:

Klinkt 'ie beter dan de natuurlijke galm die je momenteel hoort? :D
:dubbel:
in ieder geval ruikt de Behringer beter :D
Trouwens, wel gek eigenlijk dat de standaard galmen 'altijd' Church, small, medium & large Hall, Canyon en Stage zijn, maar nooit Bathroom, Bedroom, Inside a car of Toilet....

Trouwens, wel gek eigenlijk dat de standaard galmen 'altijd' Church, small, medium & large Hall, Canyon en Stage zijn, maar nooit Bathroom, Bedroom, Inside a car of Toilet....

Helaas niet helemaal waar, maar ik snap wat je bedoelt.

Om even wat voorbeelden te geven van de galmen in 2 effect apparaten.
Lexicon MX200: Room, Chamber, Studio,
TC Electronic M350: Damped room, Living room, Drum room,

Gelukkig weet iedereen hoe de studio, de vochtige kamer, de woonkamer en de drumkamer van de geluids designer eruit ziet :)
En wat is het verschil tussen 'room' en 'chamber'???

Beetje offtopic dit trouwens.

Behringer Composer :

deze kun je niet instellen zonder dat ie gaat pompen...

Ik heb nu nog een Behringer Xenyx 1202 en die is ideaal voor een klein (huiskamer) setupje...
Eenvoudig, goedkoop en klein en bruikbaar!

Een composer heb ik er ook nog liggen (geen idee welke versie), maar in principe is het hierboven genoemde pompen/verkleuren niet perse een probleem; als je net dat effect zoekt kan de composer een goedkope oplossing zijn.

behringer eurorack mx2642a , gekocht in '93 ofzow (Oude feedback Rotterdam) werkt nog steeds okee.
Nog een mixer voor live UB1838FX , maar die luste geen bier.
Een compressor T1940/45 ofzowiets?! Voor zang gebruikt live, deed zijn ding, Wil ooit eens kijken of ik er nog iets aan heb voor een beetje hobby mastering.
En nog een 1u rack mixertje ook live gebruikt , deed watie moest doen.
Gitaarist had een midi pedaal van behringer , deed het ook.

Voor zijn prijs vind ik het supper spul.( als zal het wel mensonterend in elkaar zijn gezet).

MDX2100 (geloof ik). Na twee maanden was 1 kanaal stuk, laten repareren onder garantie, nu nog OK na 10 jaar. Goed om hoorbare compressie effecten te creeeren, voor het subtielere werk voldoet -ie eigenlijk niet.

BCR2000. Niks mis mee, prima ding

PX2000 patchbays, met die schuifjes boven op. Op zich OK maar sommige (goedkope) snake jack pluggen gleden er steeds uit....

MIC100 en 200. Net tweedehands gekocht voor 7 (!!) en 35 (!!) euro, nog niet getest maar voor dit geld ga je natuurlijk niet zeuren, gewoon knallen.

Fantastisch merk, heeft spullen bereikbaar gemaakt en prijzen van concurrenten gedrukt. Goede instappers die het meestal lang genoeg doen tot je aan wat beters toe bent (of denkt toe te zijn).

Mx 2642 -lang geleden nog steeds live Submixer
Mx 3242x Submixer studio 2e hands gekocht wel wat isues (paar gain pots rot)
mx1602 kort gehad verkocht
DI 20 nog steeds in gebruik
MDX1200 Compressor Prima nog steeds in gebruik
MDX 1400 Compressor Prima nog steeds in gebruik
multigate xr1400 nog steeds in gebruik simpel en doeltreffend
Behringer ultrapatch niks aan de hand,

op het werk
ultra DI 100 Prima mis hier en daar een schroefje
DI 20 eentje defect gehad
Multigate xr4400 Prima
multicom pro-xl mdx4600 Prima
behringer ultradrive prima
behringer ultralink 8 kanaals defecte amps vervangen ...
C2 condensators prima

mijn ervaring dat het rackspul prima is mixers wat storingsgevoeliger

BCF2000 prima ding, moterized faders maken hoop herrie dan dan weer wel. Encoders beetje stroef. Niet klagen voor zo weinig geld.
2x ADA 8000, goed spul voor erg weinig. Gebruik alleen de outputs, kan niks over de preamps zeggen.
AMP-800... headphone amp... fantastisch voor de 5 tientjes.
Kleine mixertjes, perfect om mee te nemen. Zeer goedkoop. Prima wegwerp spul

Ooit een soort buizen exiter ding gehad.. compleet kutding.
Para EQ ook gehad... net zo kut ongeveer.

ik heb in het verleden een mixertje( xenyx) gehad, deze was niet echt wauw, nu ben ik in het bezig van een composer pro xl, die doet soms harde dingen met mijn geluid, nooit precies zeker wat er uit gaat komen maar ik vind de kleuring ervan wel tof in elk geval. ook heb ik een patchbay van behringer en die werkt gewoon naar behoren!

behringer ultracurve dsp8000 eq
was best prijzig, maar ruist teveel, voor live oke, voor zover je daar wat hebt aan een digitale parametrische eq

Eurodesk MX2442A M’n eerste echte mixer. Ik vond ‘m er destijds prachtig uitzien, en was er van overtuigd dat het een goede lange termijn investering was, maar ergerde me vanaf dag 1 al aan het geluid van de ventilator in de losse voeding. Later kwam ik er achter dat ie vooral heel erg dun en karakterloos klonk. De talkback knop was niet bruikbaar vanwege de loeiharde kraak. Na ongeveer een jaar viel er af en toe een kanaal van de master weg en heb ik ‘m maar weggedaan.

B2 M’n allereerst grootmembraan. Leuk ding voor het geld en zat in een mooi koffertje. Opnames van toen klinken tamelijk slecht, maar dat lag ook aan alle andere factoren die daarop van invloed zijn.

Edison EX1 Prima apparaat, niks mis mee. Heb ‘m verkocht omdat ik er nooit meer iets mee deed behalve kijken naar de phase correlation meter.

Powerplay HA-4700 Prima headphone amp. Ik gebruik ‘m regelmatig en heb er nooit problemen mee.

Ultracurve DEQ-2496 Super apparaat. M’n eerste exemplaar gaf op een gegeven moment af en toe een foutmelding en liep vast. Daar heb ik toen een nieuwe voor gekregen (ondanks dat de garantie 10 dagen verlopen was). Op een gegeven moment heb ik ‘m toch weer verkocht, maar ik wil er nog wel weer eens eentje hebben.

DI-100 DI box, doet wat ie doen moet. Robuust ding, niks mis mee.

DI-2020 Tweevoudige DI box. Slap ding met domme ontwerpfout. De 9V batterij wil er niet meer uit als ie er eenmaal in zit. Ik bewaar 'm voor noodgevallen.

1x ddx 3216 met adat expansion board. - geen enkel probleem mee gehad. Je hoort nog wel eens wat over fannetjes die wat lawaai gaan maken, maar dat kun je eenvoudig zelf fixen. Ik heb dat alleen niet hoeven doen.
3x ada8000. - prima convertor voor het geld. preamps vond ik niet heel erg goed, maar om wat extra synths te gebruiken goed behalve dan met het laag van mijn little phatty en pulse. Dat kunnen ze niet aan en dat doen de MR816's nu veel beter!

DEQ-2496 - geweldig apparaat, perfect voor room correction.
Alleen de voeding is een beetje suboptimaal, zolang die het volhoudt is het prima.
PX-2000 unbalanced en PX-3000 balanced patchbays, ja die met de schuifjes.
Ze doen het, ja. Wat meer valt erover te zeggen?
ADA-8000 ADAT converter, niet slecht voor de prijs maar ik vond ze niet zo handig met de XLR plugs etc. - m'n RME ADI-8's zijn stukken handiger dus zodoende vervangen.

De nieuwe powerplay personal monitoring systeem is erg handig. analoog en adat input, ethernet kabel naar mixertje en de muzikant kan zelf headphone mix maken incl. groups, eq en limiting.
standaard base unit kan 6 mixers aan.

Back