Quasimidi techno X module

Atlantis

Stalins' handlanger
heeeey...

Ik kom net ergens een module van Quasimidi tegen: de Techno X ( expander)
Ik vind het ding niet terug op synth-musea op het net, en ook een actieve site van quasimidi zelf kan ik niet traceren.

Iemand bekend met dit bakje en wat het kan / waar t geschikt voor is?
Waar vind ik info over deze machine?

greetzz Martin

Attachments

• quasimidi techno x.jpeg
    quasimidi techno x.jpeg
    7,6 KB · Bekeken: 91
Hey dat is vreemd. Ik heb deze bijna gekocht een paar maanden geleden op eBay. Was me ook aan het afvragen wat ie was. Ik heb een Quasimidi Quasar gehad een keer. Wat een ellendige bak was dat toch!

Ik heb wel goede dingen over The Raven gehoord.

Ben ook benieuwd of iemand weet hoe die is :)

The Raven schijnt inderdaad wel leuk te zijn, ik zie hem ook veel op Ebay voor niet te gek veel geld. De Techno X zag ik daar ook, maar ik heb dat apparaat nog NOOIT ergens in een review of zoiets gezien, en ook de verkoper zette er geen beschrijving bij.

En zoekmachine leverde me een fijne franstalige review van het apparaat op...... mooi; maar ik ken geen Frans!:confused:

Still: HELP!

:doei:

Hmmm, ik kom ze wel vaker tegen... prijzen dacht ik rond 250/300 euro maar kan zelfs minder zijn.

De Technox is het kleine broertje van de Quasar. Op zich best een leuk bakje, al moet je wel van de filters afblijven (die zijn op de Quasar ook bedroevend slecht). QuasiMidi bestaat al een jaar of twee niet meer (onduidelijk of ze nu failliet zijn gegaan of dat ze het gewoon zat waren).

De Technox was mijn eerste synthmodule. Ik ben hem destijds nog in Duitsland wezen halen, omdat hij in Nederland nog niet leverbaar was. Quasimidi was toen één van de eerste die de dancehype in gear goed zagen aankomen en hebben daar slim op ingespeeld. (de Quazar was toen mondjesmaat wel al leverbaar in Nederland trouwens)

Maar je vroeg je af wat dit ding kan. Nou was het mijn eerste synthmodule, en dat ik hem nog steeds heb wil eigenlijk al genoeg zeggen. Ik gebruik hem nog steeds in vrijwel alle producties. Verwacht geen wonderen van dit apparaat, maar als 'opvulling' vind ik hem erg geschikt voor dancemuziek. Een bassline aanvullen met een sound uit de Technox, of een klein effectje om de sound net wat voller te maken, daar gebruik ik hem altijd voor. Maar ook om snel even een 'schets' track in elkaar te zetten is ie handig.

De FX en filters zijn niet echt goed, maar dit kan je extern doen als het nodig is.

Probeer hem gewoon eens, voor het geld hoef je het niet te laten. Als je al meerdere synths hebt en je maakt dancegerichte muziek, is dit een leuke aanvulling met een eenvoudige bediening.

Back