Noodler in 't Zuiden

Nulstrøm

Ingeburgerd
Hallo allen,

Op zoek naar meer mensen die zich net zoals ik bezig houden met kabels trekken (Eurorack) en Nederlands spreken, kwam ik via de aankondiging van de ledendag ergens op het web dit forum op het spoor. Fast forward, here I am. Ken het forum net 'n dag maar ik zie veel activiteit dus het lijkt mij een prima plek om te vertoeven om die specifieke mensen te vinden. Muziek maken is tenslotte 'n hoop netwerken ook al willen we eigenlijk alleen maar aan knopjes draaien, faders schuiven en/of op toetsen duwen en daarbij al dan niet dansen.

Ik ben Joost, 46, uit Maastricht. Ik heb mijn hart verloren aan Eurorack zo'n jaar geleden toen ik naar mogelijkheden zocht om mijn bescheiden Volca setje uit te bouwen en VCV Rack tegenkwam. Heb in die tijd een bescheiden technorackje opgebouwd van 2x104hp terwijl ik alle content die ik kon vinden over hoe het werkt verslond. Het idee van een "band-in-the-box" is wat mij het meeste trekt in dit formaat dus dat is voorlopig mijn doel. Ik maak vooral muziek voor mezelf. Het is qua hobby een perfect storm voor mij omdat het meerdere interesses combineert in 1. Jammer dat GAS 'n ding is. Gelukkig heb ik in plaats van kinderen een Eurorack setup.

Ik doe dat onder de naam waarmee ik op dit forum geregistreerd heb. Nog relatief kort bezig, gear opbouwend en m'n eigen sound zoekende, dus nog geen presence online. Lukt het mij ooit om goede muziek te produceren die door andere mensen ook leuk gevonden wordt verandert dat wellicht. Het ligt voor de hand dat mijn sound ergens in de buurt van Industrial Techno, Retro/New-Wave of Drum'n'bass komt te liggen omdat daar mijn hart ligt. '80/'90 kind dusssss. Maar voorlopig is het vooral experimentele techno en iedere nieuwe module leren kennen, langzaam ontdekken wat mijn sound is en mijn machine die kant uit pushen.

In het echte leven zit ik in de Elektronica, voorheen in de IT (administratie Windows/Linux) en woon ik in een appartement in de bovenvernoemde stad samen met mijn vriendin die mijn muziek maar niets vindt maar blij is dat ik een hobby heb. Gelukkig kan er een hoofdtelefoon in dat ding, want dat was toen ik nog drumde anders. Sinds mijn 6e jaar nooit meer niets met muziek gedaan. Van klassiek pianoles via gitaar en drums naar synthesizers. Logisch. Het zullen series als Knight-Rider en Airwolf wel zijn geweest. Ik kan de themes nog steeds ophalen.

Alvast bedankt aan eenieder waar ik iets van zal leren. Kan ik iets terug doen zal ik niet aarzelen. Vragen zijn altijd welkom.

Groet!

Back