Roland werkelijke aantal stemmen

phochos

Berliner School Artist
Origineel geplaatst door Arv
Phochos doet een SE-1 weg en haalt een Roland JV1000? ehmmmmmmmmm

:D

De SE-1X was monofoon en de JV1000 is 28 stemmig, daarnaast wilde ik weer een work station erbij, omdat enkele cdr's van mijzelf enkel met een work station zijn gemaakt (bijv. Re-Organisations en Triton van Phochos - alleen gemaakt met een Yamaha DJX1!!!!).
En inderdaad, het was een geldkwestie, ik heb nu een nieuwe brommobiel besteld, krijg deze eind augustus binnen (hiephoi), stukken luxuezer en ruimer dan mijn huidige (en hij veert wat prettiger).
En inderdaad, nu weer foto's plaatsen a.u.b.:yamaha: :doei: :smeris:

Re: mijn studio annex crib III

Origineel geplaatst door phochos
De SE-1X was monofoon en de JV1000 is 28 stemmig,

Ja maar als je per patch 2 tones gebruikt (wat vaak het geval is) , hou je er nog maar 14 over !

Het is 28 stemmig met 1 tone per patch....

Mijn 2 centen..

mijn studio annex crib III

mijn studio annex crib III

Origineel geplaatst door bambamstudio
2 tones?
wat denk je van strijkers en pads, dan kom ik snel te kort met 24

Ik zie het probleem niet, normaal gesproken gebruik ik altijd maar drie of vier tonen polyfoon voor de strijkers, in dat geval houd ik dan nog 24 tonen over voor pads, bassen en solos (lijkt me toch voldoende).*D

Origineel geplaatst door phochos
Ik zie het probleem niet, normaal gesproken gebruik ik altijd maar drie of vier tonen polyfoon voor de strijkers, in dat geval houd ik dan nog 24 tonen over voor pads, bassen en solos (lijkt me toch voldoende).*D

Phochos, Roland gebruikt een systeem waarbij de tones waaruit een patch bestaat ook stemmen kosten.
Patch bestaande uit 2 tones x 4 noten akkoord = 8 stemmen. Blijven er nog 20 over.

Oftewel

1 dikke pad met 1 dikke baslijn en dat was het =(

Re: Re: mijn studio annex crib III

Re: Re: mijn studio annex crib III

Origineel geplaatst door OnAcid
Phochos, Roland gebruikt een systeem waarbij de tones waaruit een patch bestaat ook stemmen kosten.
Patch bestaande uit 2 tones x 4 noten akkoord = 8 stemmen. Blijven er nog 20 over.

OnAcid,

Ik gebruik een Boss BR1180Cd digitale opnamestudio. Dus niet de sporen in de JV1000. Ik heb de JV1000 genomen omdat hij goedkoop werd aangeboden, door zijn prachtige geluiden, ruim klavier en dat hij op veel punten uitbreidbaar is, zowel met Data cards als Voice systems cards (uit de SR-JV-serie van Roland).:halleluja

Eigenlijk vind ik het helemaal niet verkeerd om alle OT posts van Mijn studio annex crib af te splitsen. :)

Maar hoe komen ze aan een 28 polyfone synth? :confused:

Net zoiets waarom een muis soms een twee of veel meer knoppen heeft.

En waarom is er geen ronde windows? Er zijn toch ook ronde ramen? :confused:

Nja, als je polyfonie tekort komt dan neem je toch een extra audiospoor op?

ik heb de jv90 gehad, das de jv1000 zonder sequencer
mooi bak, maar de jv1000 heeft imo geen toegevoegde waarde als je al een jv-1010 + andere klavieren hebt

ja maar...

ja maar...

ja maar een se-1x klinkt met die ene stem wel moddervet en die JV klinkt als 'n eeeh... JV !

:duivels:

Dit geldt ook voor andere synths hoor ! Neem maar eens een Waldorf Micro Q met z'n 25 stemmen. Dan ga je de handleiding lezen en kom je er achter dat bij bepaalde instellingen (gebruik bijv.eens FM) de polyfonie afneemt.

En bijv. ook een Korg Triton heeft precies hetzelfde als die JV's hoor, maar what's the point ?

Als je polyfonie tekort komt, neem je logischerwijs toch gewoon een audiospoor op ?

Ook een leuk topic, bereken de polyfony van je totale setup. Is al snel veel te veel om sowieso te kunnen gebruiken in een normaal nummer.

Ik heb er echt nog nooit last van gehad, ik wil me ook niet beperken tot een productie uit 1 synth, om dat alles uit 1 bak geluid maar te vermijden.

Re: ja maar...

Re: ja maar...

Origineel geplaatst door Mk II
ja maar een se-1x klinkt met die ene stem wel moddervet en die JV klinkt als 'n eeeh... JV !

:duivels:

..dat wilde ik er alleen maar mee zeggen! :D

Origineel geplaatst door bambamstudio
laatste keer offtopic: vraag maar of je mod mag worden om dit te doen....tot volgende week :)

ik heb toch niet veel te doen in de zomervakantie ;) dus als je iemand nodig hebt ;)

Back