mix check

jroen

therobotsarecoming.nl
niet iets wat ik vaak doe maar toch wel erg leuk om te doen.
Begonnen met de groove, bedacht dat er een vocal bij moest, eerste de beste acapella pack die ik tegenkwam op internet :smeris: stond deze vocalsample op en paste er goed bij.

Dit is het origineel: youtube.com/watch?v=o1JU40dGw7I
Maar de vocal edit komt van een remix van Dave Mayer.

Qua arrangement ben ik er wel klaar mee, breaks zijn nergens voor nodig.
Kritiek op arrangement is welkom maar ik ben op zoek naar hoe de mix zich vertaalt, waar zitten er eventuele problemen in de mix en dat soort geneuzel...

Attachments

• mixcheck.mp3
    7,7 MB · Bekeken: 49
Laatst gewijzigd:
Snare misschien een beetje LP erop? Vocal is wat aan de harde kant naar mijn smaak (toonsoort klopt ook niet helemaal met de toonsoort van de track...). Tot slot denk ik dat ik voor de bass een wat rondere sound zou kiezen. Verder prima trekkie!

Vind de mix op zich prima, maar sluit me aan bij een andere keuze van bass sound. Deze klinkt solidbass achtig, misschien een beetje de attack eq geven en dubbelen met een andere sound voor de body? Klein beetje tube distorsion op die FM bass sound en onderin beetje moog?

Dat de toonsoort van de zang en akkoorden niet helemaal aansluiten valt nog wel binnen de artistieke vrijheid :-). Hoor wel de youtube compressie op de zang, een wat cleanere take zou de track nog meer lift geven.

kwam erachter dat de lowend van de bas tikkie te zacht stond, vocaal iets zachter en wat op ander geneuzel.
Dit zou beter moeten zijn...

Attachments

• mixcheck2.mp3
    7,7 MB · Bekeken: 68
Vind de mix op zich prima, maar sluit me aan bij een andere keuze van bass sound. Deze klinkt solidbass achtig, misschien een beetje de attack eq geven en dubbelen met een andere sound voor de body? Klein beetje tube distorsion op die FM bass sound en onderin beetje moog?

Dat de toonsoort van de zang en akkoorden niet helemaal aansluiten valt nog wel binnen de artistieke vrijheid :-). Hoor wel de youtube compressie op de zang, een wat cleanere take zou de track nog meer lift geven.

Mijn hemel, wat een reactie.

Snare misschien een beetje LP erop? Vocal is wat aan de harde kant naar mijn smaak (toonsoort klopt ook niet helemaal met de toonsoort van de track...). Tot slot denk ik dat ik voor de bass een wat rondere sound zou kiezen. Verder prima trekkie!

Off-topic: Ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom je dat schrijft.

@Dr van Lansberg, hoe jij het omschrijft geef je jroen inspiratie mee, niks mis mee. Maar hoe Chielio gebruik maakt van jouw reactie heb ik helemaal niks mee.

Back