Nieuwe trance track – Shifting Time (Vocal Mix) – feedback welkom!

R-WinV

Ingeburgerd
Hallo allemaal,

Ik deel graag mijn nieuwste trance track met jullie:

Shifting Time (Vocal Mix) | Vocal Trance 2025 | Ibiza Sunset vibes

De track is melodieus en warm van karakter, met zomerse invloeden en een licht melancholische sfeer. De vocalen zorgen voor die extra trance vibe.

Ik ben benieuwd naar jullie feedback op de video en de muziek.

Dank je wel.
Erwin

Ik was even bang dat de zoveelste tranceplaat vernaggeld zou zijn met een overbodige vocal, maar hier pruim ik het prima. Misschien ook omdat het nauwelijks verstaanbaar is, en er ook geen onzinteksten blijven hangen.

Afijn, ik vind het een tof en sfeervol nummertje. Misschien dat in de volledige versie (want waarom zo kort?) je de bas wat meer naar voren kunt laten komen. Dat helpt de groove meestal wat beter vooruit.

Dank je wel voor je feedback. Ik had eerder een langere versie zonder vocals maar na een paar maanden merkte ik dat ik niet tevreden was. Ik heb de track ingekort tot een soort radio edit, meer to the point, de track inhoudelijk onder de loep genomen en vocals toegevoegd. Wat betreft de bass, kan ik me
ook wel in vinden.

Het is gewoon een hele relaxte track waardoor het voor mij meer een Ibiza summer track is dan trance. Een track die je lekker meeneemt op reis en ik zie mezelf zo op het strand staan met een lime soda tussen al de Ibiza gangers. Wat Stupide ook al aangaf is de track wel net iets te kort. Voor de rest heb ik er niks op aan te merken. Geluiden staan allemaal mooi in balans en ondanks er veel ruimte in zit, klinkt het ook goed vol.

Vraagje, onder welk genre / stijl zouden jullie deze track koppelen? Ik merk dat ik dat lastig vind om te bepalen.

Ik heb eerst geluisterd op laptop, daar vind ik vind de piano vrij hard doorkomen, en is het laag niet echt aanwezig. Ik heb even door die set van Marsh heen geklikt en daar vind ik het laag in de meeste tracks ook heel zacht. Voor de zekerheid dus maar even mijn sport-koptelefoon gepakt en dan is het laag in jouw track beter aanwezig. Het kan een keuze zijn om het laag zo clean te houden en dus te accepteren dat het alleen op goede speakers zo klinkt. Ik probeer zelf altijd een beetje "pseudo-laag" te creëeren (bijvoorbeeld door wat saturatie) zodat je op telefoons en laptops ook nog wat van de bas partij hoort. Maar dat is aan jou.

Dit valt inderdaad onder wat ze tegenwoordig "melodic techno" noemen. Ik denk dat deze track ook zeker release potentie heeft.

Vertel eens wat meer over hoe je deze gemaakt hebt;
- Welke DAW
- Welke synths gebruikt
- Waar heb je de vocal vandaan
- Zelf gemixt en gemasterd of uitbesteed
- Etc.

dit trance noemen is een aanfluiting-, voor mij lounge 't
typische structuur, typische riedels, typische sounds
desalnieteplus:

dit bolt wel lekker door

stem doet denken aan Kristina Ulrika "Stina" Nordenstam die Elizabeth Fraser doet
bas moet niet harder, maar misschien een beetje meer uitgesproken dan zo'n flatline
leuke "hoofdstukjes" op YT

krijg je mss verkocht als Corporate music

Ik heb eerst geluisterd op laptop, daar vind ik vind de piano vrij hard doorkomen, en is het laag niet echt aanwezig. Ik heb even door die set van Marsh heen geklikt en daar vind ik het laag in de meeste tracks ook heel zacht. Voor de zekerheid dus maar even mijn sport-koptelefoon gepakt en dan is het laag in jouw track beter aanwezig. Het kan een keuze zijn om het laag zo clean te houden en dus te accepteren dat het alleen op goede speakers zo klinkt. Ik probeer zelf altijd een beetje "pseudo-laag" te creëeren (bijvoorbeeld door wat saturatie) zodat je op telefoons en laptops ook nog wat van de bas partij hoort. Maar dat is aan jou.

Dit valt inderdaad onder wat ze tegenwoordig "melodic techno" noemen. Ik denk dat deze track ook zeker release potentie heeft.

Vertel eens wat meer over hoe je deze gemaakt hebt;
- Welke DAW
- Welke synths gebruikt
- Waar heb je de vocal vandaan
- Zelf gemixt en gemasterd of uitbesteed
- Etc.
Mijn setup en workflow (ter vergelijking):
  • DAW: Cubase 14 Pro
  • VST’s: Nexus 5, Sylenth1, Ace Studio AI (vocals), Dune 3
  • Mixing: Zelf gedaan in Cubase met de standaard EQ-tool
  • Mastering: Zelf gedaan in T-Racks 6 i.c.m. Master Match X

Inmiddels heb ik FabFilter Pro aangeschaft voor EQ en Serum 2 voor toekomstige projecten. EQ en mastering heb ik bij deze track voor het eerst volledig zelf gedaan. Daarbij heb ik geprobeerd het zo in te richten dat het op zoveel mogelijk apparaten goed klinkt: computer, laptop, goedkope speakers, stereo via surroundsets, in-ear en over-ear koptelefoons, en telefoons.

De bas vind ik persoonlijk altijd het lastigste onderdeel, dus ik begrijp de feedback. Voor mijn gevoel werkt de bas in deze track prima, al had ik hem misschien wat ritmischer kunnen maken om het net wat meer te laten swingen.

Vraagje, onder welk genre / stijl zouden jullie deze track koppelen? Ik merk dat ik dat lastig vind om te bepalen.
Ibiza chillout track, Cafe del Mar sound.
De standaard 4x4 kan je misschien nog over twijfelen omdat in dit genre vaak wat meer organische beats/percussie worden gebruikt.
Ben ook wel benieuwd waarmee en hoe je het hebt gemaakt.

Laatst gewijzigd:
Hoe kan het dat jij maar 4 luisteraars per maand hebt op spotify?
Ik ben niet bekend, gewoon een hobbyist. Op Youtube music en Youtube gaat het een stuk beter. Mijn track Shifting Time heeft in totaal 1.4k plays en mijn track Cielo in totaal meer dan 75k. Dit is Youtube en Youtube music bij elkaar opgeteld.

Een jaar geleden luisterde ik wel eens setjes van Marsh. Daar komt deze track wel in de buurt. Luister bijvoorbeeld naar deze set van hem, dan heeft jouw track zeker wel overeenkomsten. Zijn genre is melodic techno (volgens mij).

Lekkere set maar met techno heeft het weinig te maken, daarvoor is het echt te dromerig. Het heeft wel die lekkere zweverige Ibiza vibe. Vroeger noemden we dit progressive….afgeleid van trance maar zonder de expliciete breaks van trance.

Back