• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

te koop:roland groovebox mc-303

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Tesse

Ingeburgerd
geen gebreken of mankementen, met originele handleiding

225 eurootjes, af te halen in de buurt van Antwerpen

ik hoor hier iedereen dat ding afkraken en jij verkoopt er ene...
veel succes man :D

Bwah, het klinkt allemaal wel een beetje passé, maar met dat ding spelen en wat tokkelen is gewoon leuk. :) (en heb em ook maar gewonnen ;) )

Waar kun je die dingen winnen? *D

Ik geef er 100 euro voor. Dan ben ik net zo'n gelukkig man als DJ @tiq in dit topic en kom ik hem morgen halen. :)

bwah neej, voor 100 euro laat ik hem hier nog wat staan roesten ;)

btw gewonnen 3 j geleden met Roland Groove Approved wedstrijd ism Arcade.

kijk, ik ben wel op zoek naar een goedkope instapsynth/groefbox/dingetje he...
maar iedereen schreeuwt zo hard tegen mij dat hij niet deugd...
en persoonlijk vind ik de samples er in ook niet zo geweldig, of wat je hoort
in samples van het ding overtuigen me ook niet echt...
dus ja... sorry... tenzij ineens een pak mensen allerhande positieve kanten
weten te vinden, dan zou ik juist wel kunnen serieus geinterreseerd worden...

anders was ik misschien kandidaat.

(ps: sorry voor mij commentaar hiertussen, daar heb je misschien totaal niets aan)

Origineel geplaatst door omc
Waar kun je die dingen winnen? *D

Ik geef er 100 euro voor. Dan ben ik net zo'n gelukkig man als DJ @tiq in dit topic en kom ik hem morgen halen. :)

Iedereen heeft zo zijn fouten hij is al lang en breed weg wat een bagger ding!

maak nu muziek op een ander niveau en manier!

ik wordt nog eens horendol van dit forum 8D :stupid

op zoek naar goedkope gear, en thread's afschuimend wordt de ene keer die mc 303 de
grond ingeboord, afgebroken en volgescheten,
en de volgende keer wordt hij de hoogte ingeprijst...

anyone bringing objective criticism here?
:confused: (totaly confused)

hoe zit dat nu met die mc 303... wat is er eigenlijk wél goed aan, en waarom moeten we
tesse's bakje kopen?

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een mc-303 en ik vind dat je voor het geld dat je ervoor betaald (150 euro in mijn geval) een prima bakje met leuke geluiden krijgt. Ik heb hem vooral gekocht vanwege de aanwezige drumkits. De rest van de geluiden zijn allemaal al wel een beetje uitgemolken.

Nadeel is dat de aanwezige filters op de mc-303 niet midi aanstuurbaar zijn. Maar goed, dan filteren we toch gewoon met FLstudio, Cubase etc. etc. :)

Origineel geplaatst door cloudman
hoe zit dat nu met die mc 303... wat is er eigenlijk wél goed aan, en waarom moeten we
tesse's bakje kopen?

wel, zoals ik het zie: je gaat er géén plaat door uitbrengen, maar het spelen met de knopjes is gewoon leuk! ik heb 2 jaar geleden avonden volgebracht met niks anders te doen dan wat te 'grooven'.

dus verwacht geen hoogstaand klinkende dingen, maar wel een charmerend klein bakje.
;)

Beste critici,

De MC-303 is in orde. Het probleem met het apparaat is z'n imago. De geluiden zijn geoon in orde. Het zijn gewoon die geluiden die je in menig Roland JV-apparaat tegenkomt. Maar hij heeft ook nog enkele draaiknoppen en dat maakt hem in het opzicht van programmeerbaarheid zelfs nog interessanter.

Kijk, het is natuurlijk een spin-off van het merkwaardige en uitgestelde succes van de TB-303. Qua uiterlijk en idee. Het feit dat de geluidsopwekking is gebaseerd op samples i.p.v. een analoge oscilator is voor veel puristen de reden om het apparaat nep te noemen. Nou, ik noem een TB-303 nep! :duivels: Het ding is monofoon en monotimbraal en da's beperkend als je een muziekje wilt maken. Dan moet je minstens nog vier TB-303's kopen en een drumcomputer (liefst een TR-808 of 909 natuurlijk, van welke er verschillende samples in de MC-303 zitten) en dan begint het ergens op te lijken!

De MC-303 is te gebruiken als 16-parts multitimbrale module. Daar moet ik bij zeggen dat als je alles maakt met alleen een MC-303 het wel wat mtjes of afgezaagd kan gaan klinken, maar hij kan het wel!

De MC-303 heeft een sequencer die niet voor de poes is (voor live doeleinden in ieder geval). Vergelijk het met een Alesis MMT-8 en het is ineens een heel ander verhaal. Die MMT-8 werkt ongeveer hetzelfde maar kan niet eens z'n sequences vasthouden als de stekker eruit gaat. Toch kost de MC-303 gemiddeld maar anderhalf keer zo veel als die MMT-8. De MMT- 8 heeft overigens natuurlijk geen ingebouwde geluiden. De MMT-8 heeft echter, net zoals de TB-303 wel cult-status, maar wat koop je daarvoor? NIKS!! Met de sequencer van de MC-303 kun je ook andere midi synths en samplers aansturen en dat belooft wat! een hoop live-plezier!

Mensen die dus wel een TB-303 en een TR-808 of -909 hebben zullen altijd wel neerbuigend doen over de MC-303 maar ja, laat ze maar lullen. Ze weten niet beter. Het is net zoiets als doen lullig doen over de kleinere auto van de buurman. Dat doen voornamelijk domme boeren...

:doei: :doei: :doei:

ie is toch 8 parts multi-timbraal? in ieder geval, ik gebruik em gewoon in de groovebox mode als drumcomputer.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back