Worden de Nieuwe synths duurder?

Het is alleen wel interessant wanneer je bedenkt dat technologie normaal alleen maar goedkoper wordt naarmate het langer op de markt is,

een bv 8 stemmige synthesizer is inderdaad veel goedkoper geworden in de loop van de tijd, dus dat klopt ook weer ..
fijn

De Yen stijgt de laatste jaren alleen maar waardoor de export vanuit Japan steeds duurder wordt. Hebben ze erg veel last van.

Daar in tegen is de Dollar weer aan het dalen waardoor synths uit Amerika steeds goedkoper worden. :D

Gelukkig snijdt het mes aan 2 kanten :okdan:

Mijn hemel, en dan moeten wij hier honderden euro's meer betalen voor een synth.

ja en in nederland wordt alleen maar overpriced modulair spul gemaakt dus dat schiet ook niet op voor een leuke sub 1000 euro synth

Mijn hemel, en dan moeten wij hier honderden euro's meer betalen voor een synth.

Jep....maar als je bv Kenton spul of Analogue Systems wilt kopen in Engeland is het weer erg goedkoop geworden vanwege het Europees handelsverdrag. Zeker als je een bedrijfje hebt dan is het echt heel erg goedkoop.

Het beste zou zijn om Europese synths te kopen want die blijven lekker goedkoop alleen zijn er niet veel makers :mega:

ja en in nederland wordt alleen maar overpriced modulair spul gemaakt dus dat schiet ook niet op voor een leuke sub 1000 euro synth

Welke bedrijven bedoel je, ben wel benieuwd want ik ken er niet veel.

in ieder geval genoeg tweedehands voor sub1000 te vinden op het moment lijkt me

Synths worden steeds goedkoper. Twintig jaar geleden was je minstens 3000 gulden kwijt voor een bruikbare polyfone synth. Tegenwoordig koop je al vanaf 500 euro een synth met veel meer mogelijkheden (alleen een minder vette klank). Maar daar staat tegenover dat je die twintig jaar oude bak nu voor slechts 200 euro kunt kopen.

die laatste zin is cynisch bedoeld neem ik aan ?

die laatste zin is cynisch bedoeld neem ik aan ?

Wat kost een 01/W, Wavestation of SY-85 tegenwoordig? Nieuw waren ze rond de 4000 gulden. Nu koop je ze voor 200 euro.
Een nieuwe bruikbare polyfone synth koop je voor rond de 500 euro (Korg PS-60, Yamaha MM/MX); die hebben realistischere klanken dan de oude jaren '90 bakken, maar die oude bakken klinken wel vele malen dikker. Vijfhonderd euro was vroeger 1200 gulden en daar was toen hooguit een simpele Juno-1 voor te kopen. Ook niet echt de bak met de meest realistische klanken, maar wel erg dik...

:okdan: het is maar goed dat ze het geld hebben uitgevonden, anders waren we snel uitgepraat over synthesizers

Even op het verhaal van Napoleon terug te komen, ik ga zelf ook meer plugins gebruiken, heel stom, in het begin geloofde ik er niet zo in maar nu is inderdaad de XS8 Motif, steeds meer een master keyboard aan het worden, ondanks de geluiden echt geweldig zijn, maar ja de monopoly, de predator en de FM8 plugins, zijn in een word toch wel geweldig.....dus ja de XS8 zal ik toch niet snel wegdoen.....was best prijzig in 2008, toch 3000 voor betaald, maar nooit spijt van gehad...toch wel een van de best klinkende synths.....maar ja de basjes uit de monopoly en de pradator plugins, zijn toch wel de a la de 80's.....geweldig. Dus inderdaad wat is duur....3000+ zal ik ook nooit uitgeven, dan kan je beter een alpha 2, juno 106, xp60, d50, jx8p er naast zetten, en hou je geld over........en met logic en de BCR2000 van behringer is het toch wel erg makkelijk editten......het is gewoon te leuk.:okdan:

Back