Macbeth M3X?

das topsecret :) hehe

hmm tis een bak die door een engelse meneer wordt gemaakt en volledig analoog is
FM en SOS zijn er lyrisch over. alsmede de meeste DSF-ers

Just ask Ken, he builds them. :)

Zoek anders maar een ander draadje. Of zelfs meerdere. :)

Analoog geweld. In de richting van de Moog maar net even anders. Gewoon top spul. :)

Heerlijke heavy-duty draaiknoppen, bijna "industrieel". Lekkere interface - ik heb er een paar uur mee mogen spelen op de Messe - en ik heb menuutjes en drukknopjes met de paplepel ingegoten gekregen. Dit was een compleet nieuwe ervaring voor me (dat was de Memorymoog op diezelfde Messe trouwens ook... jeemig, wat een geluid)...

Wel een van -de- alternatieven als je meneer Bob niet over de mat kan hebben.

Off-topic, hoe was 't vorige week zaterdag trouwens op Hardcore Inside? Ik heb de flyer gemaakt (en als 'ie er ruk uit zag, de drukker was een beetje incompetent) en daar mocht ik jou aan toevoegen, vandaar ;)

Zomaar een vraagje...

Afgezien van het feit dat alle synths een eigen karakter hebben...

Hoe verhoudt zich dan een Andromeda tussen de minimoog en de M3X qua bass...

Met de Andromeda kan je vast net zo'n route maken als bovengenoemde mono-synths...
Doet ie dan veel onder?

Ik bedoel dus puur qua geluid als je dezelfde elementen neemt...

zijn de m3x en mini dan veel vetter dan de a6?

Origineel geplaatst door barn
Ik bedoel dus puur qua geluid als je dezelfde elementen neemt...

zijn de m3x en mini dan veel vetter dan de a6?

Jah, Je kan het bijvoorbeeld vergelijken met een Xpander vs Ems synthi. Het zijn beide ongelooflijke topbakken maar als je puur naar het geluid gaat luisteren is de ems veel mooier dan de expander. De expander is veel uitgebreider qua sounds maar qua puurheid doet hij gewoon onder voor de ems.
Ik denk dat het ook zo met de vergelijking Minimoog - A6, macbeth - A6 is.

maar dan nog klinkt de 16 verschrikkelijk goed en vol! >:|

OK, misschien een boute stelling.

Maar al dat nieuwe spul zoals die M3x, Voyager, A6, Lassence en al die 'nieuwe' analoge bakkies vind ik qua zuiverheid wel erg aantrekkelijk klinken hoor. Veel lekkerder dan menig oudere bak. Nou ja misschien een VCS3 dan weer niet maar ik vind die mooie cleane heldere VCO's veel fijner om naar te luisteren. :)

Daarom dat ik die M5 ok zo vet vind. :)

Off-topic, hoe was 't vorige week zaterdag trouwens op Hardcore Inside? Ik heb de flyer gemaakt (en als 'ie er ruk uit zag, de drukker was een beetje incompetent) en daar mocht ik jou aan toevoegen, vandaar ;)
off-topic Van natasja toch ja was wel gezellig..moet de 18-8 weer voor haar draaien...

Dus ik begrijp dat het een soort minimoog is maar met iets andere eigenschappen...toch?

Last edited by a moderator:
zoiets ja .... :D

Origineel geplaatst door endonyx
zoiets ja .... :D

(heb hem 1 keer bij music house kunnen beluisteren)

M3x is da BOM! Ik heb 'm net 2 maanden ofzo. Als ex Moog Prodigy en sh-101 bezitter kan ik zeggen dat dit een bass monster is. Daarnaast heeft 't gewoon dat ontzettende classic geluid. Solo's en bassen zijn gewoon liquide! Moeilijk om in de mix te leggen zeg ik je. Een VA als de Virus of Nord Lead mixen is een stuk simpeler. Dit ding praat tegen! In essentie is het een Minimoog cloon. Alleen deze jongen heeft zoveel extra modulatie shit dat ie soms meer kan dan een modular van goede naam.

Aanrader voor weinig geld. En analoog geweld!

Tim

future retro 777 is echt iets anders , ik heb er 1 keer het geluk gehad dat ik ermee kon werken en dat was echt heel heftig, maar het is een soort uitgebreide vervolg op een 303 dan een minimoog vervolg.....

Origineel geplaatst door endonyx
future retro 777 is echt iets anders , ik heb er 1 keer het geluk gehad dat ik ermee kon werken en dat was echt heel heftig, maar het is een soort uitgebreide vervolg op een 303 dan een minimoog vervolg.....

"echt iets anders" is ook wel wat overdreven, want zaad de sequencer eraf dat hou je ook een analoge mono synth over waar je ook hele vette bassen enz uit kan halen.
maar goed wat al eerder gezegt werd is het bv. een bulldog met een tekkel vergelijk, het zijn allebei honden alleen met hier en daar wat verschil.

dus vergeet die vraag maar weer, sliep nog half :bekdicht:

Back