Music Is Money (amateur-filmpjes van concerten)

T-CM11

Ouwe rot
"Santa Hates You @ Gothic Festival 2009..." This video is no longer available due to a copyright claim by Trisol Music Group GmbH.

So Trisol claimed a copyright infringement for a few minutes of self-made camera recording of a live concert. Another one joins the big record label mafia.

I've set all my Youtube live recordings to private, for the time being. Feel free to thank Trisol for this. http://www.trisol.de
12552932889vF57M%255B1%255D.jpg

http://concertblogger.com/2012/08/legal-issues-surrounding-recording-posting-concerts/

Whether any or all of these rights will be enforced is up to the band, the promoter, the label, the venue, the website and/or the publisher. Most venues have long prohibited taping of events, though fans may not even realize it. And most legitimate websites prohibit posting of materials in which the copyright is owned by others.

But it is mostly up to the band and the label. And bands look at the issue very differently.

Ik zou dit verwachten van de money grabbing majors. Maar blijkbaar kan je de kleintjes ook al niet meer vertrouwen.

Wat wil je nou precies met dit topic? Op ieder kaartje wat je koopt staat aangegeven dat je niet mag fotograferen of wat dan ook. Wil je dat niet moet je maar meer de underground in.

Ik begrijp niet dat je erover klaagt dat iemand (in dit geval een bedrijf) voor zijn rechten opkomt. Als je een concert wilt zien ga je er heen. En als je het wilt en mag filmen, doe je dat. Maar waarom moet nu gewoon alles altijd maar gratis op internet gegooid mogen worden. Als iemand ongevraagd een foto van jou maakt en die op internet zet of anderszijds publiceert, mag je ook klagen. Stel je voor dat dat al niet meer mag, dan is toch het hek van de dam?
Ik vind dat de mensen helemaal doorslaan met de onzin van 'vrijheid van meningsuiting' en dat soort zaken.
Als jij iets zou maken waaraan jij je brood moet verdienen, en iemand anders gaat jouw product ongevraagd gratis ter beschikking stellen aan de wereld, dan wil jij daar toch ook tegen mogen optreden?

Als een band het goed vind, dat alles gedeeld mag worden, maar zijn maatschappij vind dat niet, dan moet die artiest/band toch gewoon een andere maatschappij zoeken, die het wel OK vind? Toch?

Of begrijp ik misschien niet goed wat je bedoelt?

en iemand anders gaat jouw product ongevraagd gratis ter beschikking stellen aan de wereld
Een 58 seconden live filmpje in lage kwaliteit is volgens jou concurrentie met hun "product"? En ok, als ze daarvan nu ineens een live dvd willen uitbrengen, dan mogen ze mij best een berichtje sturen en dan haal ik het offline.

En ja dus, het gaat hier over redelijk "underground" muziek, waarbij er helemaal geen half 'wetboek' op de kaarten staat geprint. Ik kan begrijpen dat bands en labels hun inkomsten nodig hebben; maar wat mij betreft is dit geval heel onredelijk.

Een 58 seconden live filmpje in lage kwaliteit is volgens jou concurrentie met hun "product"? En ok, als ze daarvan nu ineens een live dvd willen uitbrengen, dan mogen ze mij best een berichtje sturen en dan haal ik het offline.

En ja dus, het gaat hier over redelijk "underground" muziek, waarbij er helemaal geen half 'wetboek' op de kaarten staat geprint. Ik kan begrijpen dat bands en labels hun inkomsten nodig hebben; maar wat mij betreft is dit geval heel onredelijk.

Dat ben ik dan wel weer helemaal met je eens. Een kort stukje schaad je niemand mee. Zij verliezen geen inkomsten daardoor, want het kan niet concurreren met een CD of DVD. Uit het stukje erboven kon ik ook niet opmaken om welke kwaliteit en duur het ging. Dus in dit geval kan ik wel instemmen met je opinie hierover.

Dat ben ik dan wel weer helemaal met je eens. Een kort stukje schaad je niemand mee. Zij verliezen geen inkomsten daardoor, want het kan niet concurreren met een CD of DVD. Uit het stukje erboven kon ik ook niet opmaken om welke kwaliteit en duur het ging. Dus in dit geval kan ik wel instemmen met je opinie hierover.
Ik had inderdaad wat meer details moet geven. De filmpjes die ik op youtube zette waren niet meer dan een point& shoot camera vanuit het publiek even omhoog steken.
Nu heb ik al de rest ook op private gezet. Want wie weet bedenkt een van die andere kleine labeltjes zich, en vinden ze het ineens niet meer leuk*, en sturen ze ook zo'n claim naar Youtube.

* Het stond er al 4 jaar.

Back