Gezocht: Boss SP-303

Status
Please reply by conversation.

#JK#

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar Boss SP-303.

Wie er 1 in nette staat verkerende te koop staan?

John

De 404 zie je de laatste tijd vaak zat.
Een 303 voor de sound? Ik zie deze vaak terug komen maar ik hoor het verschil zelf niet eens zo goed.
Op sp-forums hebben ze een sound comparison testje gedaan en je kunt de resultaten hier zien:
http://sp-forums.com/viewtopic.php?f=3&t=5682

Al jij het verschil echt hoort en je vind hem lekkerder dan moet je natuurlijk gewoon voor de 303 gaan.
Maar ander zou ik als ik jou was lekker een goedkope 404 op de kop tikken
Meer pads meer effecten meer geheugen en batterijtjes:)

Naja ik hoop dat je hier iets aan hebt

bloc

Ja ik heb al even naar die site gekeken, maar die link naar die files bestond niet meer, dus on het verschil niet beluisteren... helaas
Wat ik wel vernomen heb is dat de 404 iets cleaner is en was echt impressed bij de sound van de 303.
Er zitten wel wat voordelen aan die 404 natuurlijk en bij de 404sx nog meer, maar wil juist gaan werken met meer beperkingen, om zo de creativeit weer wakker te schudden :)

Wel bedankt voor je post!

Ik snap wat je bedoelt. Ik heb de audio samples toen gehoord toen ze er nog op stonden.

Eens in de zoveel tijd doe ik mijn sp in de tas en ga naar een random plek met het openbaar vervoer. Eenmaal daar ga ik kloten met mijn sp. Mensen kijken me aan alsof ik van een andere planeet kom maar het geeft me gewoon een enorm veel inspiratie. Somige dingen zoals samples slicen is gewoon ook drie dubbele bagger maar dat daagt je uit om op andere manieren te denken.

En over de sx... Ja die klinkt voor mij ook veel te clean.

Groetjes

Ja precies :) slicen zo zoiezo, dat is systematisch en heeft niks met creativiteit te maken. Samples moet je op gehoor trimmen toch. Wel lachen in het openbaar vervoer, dan krijg je ook vast inspiratie door de omgeving waar je langs of doorheen rijdt toch?

Ik ga eerst maar even wachten totdat ik zo'n ding heb en gewoon leuke dingen creeren zonder regeltjes. (toen mijn mpc nog werkt, sloot ik hem aan op de audio uit van op digitenne reciever en samplede dan willekeurige stukjes audio van random kanalen.. Kan dan ook weer gewoon met zo'n SP :))

Status
Please reply by conversation.
Back