Probleem met Motu 424 / Gigabyte GA-Z7 / Samsung 840 series 250GB

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Hoi,

Heb een nieuwe pc in elkaar gesleuteld. Hierin o.a. een Motu 424 met daaraan een 24 i/o, Gigabyte GA-Z77X-D3H en Samsung 840 series 250GB. Mijn vorige pc was 6 jaar oud dus een flinke prestatie verbetering.

Ik loop tegen 1 probleem aan. Wanneer de SSD actief is hoor ik ALLEEN over het rechter audio uit kanaal ruis, thicks etc zoals beschreven in o.a. deze thread: http://communities.intel.com/thread/20174.

Enig idee hoe dit op te lossen valt, zonder de SSD uit de configuratie te halen?

Je hebt vrijwel hetzelfde systeem als wat ik zou willen in de toekomst (ik heb zelfde mobo en schijf).

wat bedoel je precies met rechter kanaal? Heeft de 24i/o een standaard 'main' paar?

(een redenering: Ik weet niet precies hoet het werkt maar je zou toch zeggen dat het pad pcie>424>24io digitaal is, en de data van alle kanalen over het zelfde pad stuurt.. in dat geval zou je zeggen dat de storing van 1 kanaal pas kan komen, waar het is opgesplitst.. dus na de 24io?)

heb je de volgende dingen al geprobeerd:
1 kabels na de 24io omwisselen (wisselt de storing?)
2 andere uitgangen toewijzen
3 interne geluidskaart uitschakelen, en /of de mic en line input muten.
4 424 in ander pci(e) proberen
5 SSD aan andere voeding en sata poort hangen

Duurde even voordat ik kom reageren:

1 kabels na de 24io omwisselen (wisselt de storing?):
gdaan, geen verbetering.

2 andere uitgangen toewijzen.gdaan,
geen verbetering.

3 interne geluidskaart uitschakelen, en /of de mic en line input muten.
Bij eerste opstart uitgezet.

4 424 in ander pci(e) proberen
Het is een PCI kaart en op dit moederbord zit maar 1 PCI slot.

5 SSD aan andere voeding en sata poort hangen .
Andere SATA poort:: nu geven beide monitoren de afwijking. Voeding kon ik niet testen, de alternatieve kabels hebben een afwijkende interface.

Tijdens het zoeken naar de rootcause heb ik wel iets ontdekt, ik weet echter nog niet wat ik er mee kan. Wanneer ik de 24 i/o uitschakel en mijn monitoren (Tannoy Reveal Active) laat aanstaan blijven de noises / cracks,etc. Nu zou dit kunnen komen doordat er nog een Nanapatch tussen zit, dus de draden van de Nanopatch naar de monitoren losgemaakt. Afwijking weg, dus het ligt niet aan de monitoren. Zou het een aardingsprobleem kunnen zijn? En indien ja, hoe kan ik dit oplossen?

Back