Improv stukje

Het werd maar 'ns tijd dat ik ook 'ns wat ging uploaden. :)

De opzet is: sluit een stel apparaten aan, speel wat.
Ik merkte afgelopen tijd dat, als het om m'n eigen liedjes ging, ik veel te veel aan het nadenken was, met als resultaat dat het allemaal lethargisch en overdacht klonk.

Om dit te omzeilen leek het me tof om gewoon elke 2 of 3 weken minimaal 1 spontane sessie op te nemen. Niet nadenken van tevoren, gewoon aansluiten, gaan.

Oja, en ik mag maar 1 take proberen, alles gaat via de mengtafel 2track uit naar een revox A77. Vond ik wel spannend om 't op tape te doen, voelt toch nog wat onomkeerbaarder dan op een computer.

Dat heb ik dan weer digitaal gemaakt, and here we are. Er is dus letterlijk niks aan gebeurd.

Voor de nerds, want dat zijn we, dit heb ik gebruikt:
DSI MEK + PER
Akai MPC1000 ->Kaoss Pad 3
Siel Orchestra 1 -> MXR carboncopy
Korg Ms20 -> EHX Memory Man w/ Hazarai
Korg Ms2000
Soundtracs Topaz 12 kanaals mixertje.
Zelfgemaakte veergalm op een aux
Revox A77

Hoor het graag als jullie er wat van vinden :okdan:

Sorry Erwin, maar dit vond ik niet mooi.. Lijkt op 1 gigantische loop.. traag, weinig afwisseling, geluiden die mekaar "tegenspreken".. Ik vind het jammer dat ik dit moet schrijven, want je hebt er blijkbaar veel tijd en moeite ingestoken. No hard feelings, okay ?

Leuk idee! Brengt je ongetwijfeld gaandeweg op ideeën waar je anders niet op gekomen zou zijn.

Ben het wel met Gloomer eens dat het niet mooi is, maar dat is ook niet de opzet toch? Ik zag er wel een beetje vervreemdend filmpje bij ofzo.

Dat dingetje waar de opname mee begint is best interessant als een onderliggend ritme.

Heb je er zelf ideeën van gekregen eigenlijk? (want dat is toch uiteindelijk waar je het voor doet )

Grappig hoe verschillend oren en hoofden werken. In mijn wereld is dit een vrij 'mooi' stukje namelijk. Vrij consonant, redelijk clean geluid, vrij relaxed enzo. Maar dat geldt dus niet voor iedereen :P

En doe het inderdaad deels voor de ideeên, maar ook voor de kunst om in 1 take met iets te komen.

Tis best chaotisch, toch gewoon doorgeluisterd
(zegt genoeg kan ik tegen)
totaal: niet ruk maar ook niet je van dat
.

Verstilde chaos met een bevreemdende sfeer. In gedachten zie ik er een bewegende installatie van Jean Tinguely bij, in het Centre Pompidou. Zou het er prima bij doen.

Oh en als iemand me kan uitleggen hoe ik die soundcloud player hier embed, sehr gern!

Nou euh, gewoon zo dus:

http://soundcloud.com/erwintuijl/01-09-02-2013-00-33am

Typ voor je link SC en erachter /SC, beiden tussen rechte haken (of klik gewoon op "meer opties", onder het scherm waar je je bericht typt).

Back