Ik had een leuk melodietje in mijn hoofd en toen dacht ik: HA! Ik ga daar een liedje omheen breien. Nou daar is ie dan. Op- en afkraken mag best. Alles is meegenomen, omdat je met tips weer wat verder kunt!
Vroeger had je op de commodore Amiga van die beat-em ups en platform spelletjes, waarvan dit echt een van die soundtracks zou kunnen zijn. Lekker maf en goofy zeg maar, met een knipoog naar die 8bit drumdingen.
wel een paar dingen die me opvielen natuurlijk.
de manier waarop de cowbell wordt bespeeld is erg onnatuurlijk. dit is natuurlijk wel electro dus dat maakt verder niet uit, maar ik begin me zelf altijd in te beelden hoe een echte percussionist dit zou moeten spelen
in het begin hoor je van die druip-knor-geluidjes die voor mijn gevoel heel raar in het stereobeeld rondzwaaien of een soort van faseverschuiving ondergaan ofzo. ik ga er een beetje scheel van kijken in ieder geval.
alle melodie links? alle melodie links! arv, waarom zijn in het grootste gedeelte van het nummer alle melodische elementen vrij hard naar links gepand?
Heeft inderdaad erg veel weg van de vroegere spelletjes muziek.
Grappige effect geluidjes.
Ik wordt alleen op een gegeven moment erg zenuwachtig van die cowbell.
ik ga er morgen nog eens beter naar luisteren.
het mist wel iets om een echt waaw-level te halen bij mij,
maar het is wel leuk. klinkt beetje retro bepaalde geluidjes.
waarschijnlijk wel veel fun gehad bij het maken... klinkt leuk op dat gebied
Zeker weten! Daarom ben ik weer overgeschakeld naar hardware sequencen omdat je dan zo lekker on the fly kan klooien. HEERLIJK! Ik heb de RS7000 weer herontdekt..
Het is een typisch voorbeeld van een 'jam' sessie. Dus weinig voorbereiding: sequencer aan en gaan!
Wel vette shit dit Ik vond alleen het begin een beetje saai. Ik kan alleen niet zo goed definieren waarom, simpelweg omdat ik het niet weet .
Maar het geluid is erg vet. Dat "water"-synth-geluid zegmaar (kweet ff niet hoe ik het moet noemen.. de allereerste synth dus) vind ik een beetje te fluffy... Die zou misschien wat meer mogen knetteren... misschien wat distortion ofzo
Ik vind het nummer pas echt vet worden als rond de 2 minuten die nieuwe synth erin komt. Die voegt echt iets toe. Vanaf dan begint ie ook lekker space te worden.
Verder mist het geluid op de een of andere manier wel enigszins in kracht. Ik heb het idee als ik naar mn spectrum analyser kijk, dat het komt doordat de bas heel erg uitschiet tegenover de rest. Maar misschien heeft dat er geen fuck mee te maken.
En een reverb over de snare zou het nog toffer maken
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.